Saturday, September 26, 2015

SALAH TU : SINGKIRKAN TUN MAMAK MAHATHIR NYANYUK. INSYALLAH MALAYSIA SELAMAT.

SABTU, 26 SEPTEMBER 2015
Salam, Salam Aidil-Adha, Salam 1 Malaysia, Salam Sejahtera, Salam Perpaduan Dan Salam Sehati Sejiwa
Tun Mamak Mahathir dilihat semakin nyanyuk. Segala percakapan dan tulisan beliau didalam blognya adalah tulisan orang yang sudah kehilangan idea, kosong, kosong bak 'tin kosong', semuanya merapu. Kenyatan mamak bahawa, kegawatan ekonomi dan penyusutan nilai ringgit hanya akan dapat dipulihkan jika Datuk Seri Najib Razak disingkirkan adalah kenyataan orang yang hilang pendoman, gila dan kehabisan modal. Semua kenyatan si mamak tu hanyalah dendam semata-mata kerana beliau gagal mengajak rakyat jelata menjatuhkan DS Najib. DS Najib terus berdiri tegap dan masih diterima rakyat.
Dalam entri terbaru beliau petang semalam, Mamak Kutty membuat fitnah lagi. Sekali lagi beliau mengajak supaya rakyat Malaysia menuntut supaya DS Najib diketepikan daripada jawatannya dan langkah itu "demokratik sepenuhnya". Apa, dia tu Perdana Menteri yang elok  dan bersih sangat ke? Puiii! Beliau lagi 'korup', kuku besi semasa jadi PM. Kata si mamak tu lagi, tindakannya DS Najib menahan orang ramai kerana berhimpun untuk menuntut peletakan jawatan adalah tidak demokratik dan bercanggah dengan undang-undang negara. Bila masa Ds Najib membuat arahna tersebut. 
Lagi satu penipuan dan fitnah dari mamak kutty seko ni. Maka, lebih baik singkirkan si mamak ni daripada UMNO dan ambik tindakkan undang terhadap beliau. Selagi beliau ada, mulut tidak di 'zip', IBM rasa Malaysia tidak akan aman da selamat. Dik kerana segala hajat, nasihat dari si mamak Mahathir tidak dilayan oleh DS Najib, beliau kini menjadi  pengkritik tegar terhadap DS Najib dan berkali-kali mendesak supaya anak bekas Perdana Menteri kedua Malaysia itu meletak jawatan. 
Tapi, usaha mamak kutty itu masih gagal. Beliau masih lagi melalak sana-sini macam orang kurang siuman. Tapi, apa nak hairankan. Usia dan lanjut...90 lebih. Dah lama dah. Bila-bila masa je boleh pi. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

8 comments:

  1. Hua hua...nk tgelak aku...admin ni ada psikosis arr....bper dpat bro....hua huaaa...

    ReplyDelete
  2. Dah dapat topap kee broo.... cukup ke untuk bulan nii nk beli gula , kopi beras n belacan...kesian koo hua hua kuang kuang

    ReplyDelete
  3. Dah dapat topap kee broo.... cukup ke untuk bulan nii nk beli gula , kopi beras n belacan...kesian koo hua hua kuang kuang

    ReplyDelete
  4. Tun memang dah x relevan. Maklum jelah.....faktor usia tu dah jelas.....

    ReplyDelete
  5. Pilihanraya UMUM nanti BN akan kecundang..sama-sama kita tunggu..Orang dah tak berminat dengan BN..lebih-lebih lagi UMNO..saya memang penyokong tegar Umno..akan tetapi , parti ini dah tak releven lagi..dan saya akan tunggu 2 tahun lagi..kalau macam ini keadaannya,..saya dan keluarga terpaksa beraleh arah

    ReplyDelete
  6. Tun M adalah satu anugerah untuk bangsa melayu

    ReplyDelete
  7. Dah nak termuntah dh dok degaq nama najib,

    ReplyDelete
  8. tun m negarawan ulung negara, banyak jasa, banyak idea tapi sebagai makhluk semua itu ada batasnya. jangan sampai rasa diri tu tahu semua dan boleh kawal semua. sampai nak ambil kerja tuhan bahawa jika seseorang yang dimaksudkan itu disingkirkan maka malaysia akan jadi sekian sekian. Allah ada perancangannya untuk malaysia. kita jangan lebih2 sehingga Allah akan tarik semula nikmat2 yang dilimpahkan kepada negara ini. jauhi sifat ujub, riak dan bongkak, diri sendiri sahaja betul, diri sendiri sahaja bersih. yang salah pasti Allah akan hukum, tidak di dunia pastina di akhirat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...