Monday, September 14, 2015

MUKA TEBAL DAN TAK MALU. PAS MASIH MAHU BERSAMA PEMBANGKANG?

ISNIN, 14 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA
TAK TAHULAH samada pemimpin-pemimpin PAS ni biol atau bodoh? Yang mana satu ayat yang sesuai buat mereka? Kerana apabila meniliti dan menilai akan kenyataan Ketua Pemuda PAS Nik Abduh Nik Abdul Aziz semalam bahawa parti itu perlu kekal dalam satu gabungan demi memperkukuhkan lagi pembangkang di negara ini. ianya amat-amat mengecewakan. Nik Abduh Mengakui kekuatan pembangkang berada dalam satu gabungan, tapi, tidakkah PAS sedar mereka (PAS) tidak diperlukan ladi didalam pembangkang? Mereka (PAS) terang-terang telah diusir oleh DAPigs. 
Jadi, apabila Nik Abduh membuat kenyataan yang mana hormat menghormati perlu ada untuk terus kekal dalam sebagai satu pakatan, itu adalah kenyataan yang amat-amat 'bodoh' dan 'kurang matang' didalam politik.  Katanya lagi mereka (Pas) konsisten bahawa Pas perlu kuat dan kekuatan pembangkang ialah dalam gabungan. Dan selagi mana boleh bergabung, kita akan kekal bergabung dalam gabungan politik tersebut. Diberitakan satu  Pertemuan akan diadakan di ibu pejabat PKR jam 2.30 petang, hari ini, Isnin.  Isu penyertaan PAS dalam gabungan baru timbul selepas PKR bertegas mahu PAS dalam gabungan itu tetapi dibantah oleh DAP. 
Sebelum ini, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah membuat satu kenyataan yang berbeza. Kata Hj Hadi, parti Islam itu tidak mustahil bergerak sendirian. Ini kerana Hj Abdul Hadi nelihat bahawa gabungan baru itu tidak mempunyai agenda memartabatkan Islam dan hanya mahu memenangi pilihan raya akan datang. Jadi, disini kita dapat melihat bahawa ada perbezaan pendapat dan agenda yang tersirat di dalam PAS. Presidenya kata lain, Ketua Pemudanya pula kata lain. Bercelaru, memang bercelaru PAS ni. Jika betulah PAS ingin kembali 'berpeluk' bersama pembangkang dik semata-mata kerana pujukkan dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) IBM rasa, PAS akan diperkuda-kudakan lagi oleh rakan kongsi mereka, PAS akan terperangkap lagi. 
Kenapalah PAS ni tidak serik-serik. Tapi, persoalanya, adakah Mat Sabu@Mat Sabun dengan parti barunya, iaitu parti Amanah Rakyat boleh menerima PAS? Sedangkan mereka sedang bermusuhan. Apapun, kita tunggu dan lihat perkembangan seterusnya. Kemana hala tuju PAS, masa depan PAS, depa sahaja yang dapat menentukan. IBM cuma nak peringatkan PAS. Jangan sesatkan lagi ahli-ahli PAS yang masih setia dengan  mereka. Kalau PAS muka tak tebal, lupakan untuk kembali kepada pembangkang. Sampai bila PAS nak jadi pembangkang? Wasallam. Sekian dari saya ~ IBM
"PAS MASIH NAK JADI KUDA TUNGGANGAN PEMBANGKANG?'

1 comment:

  1. Maaf, saya terpaksa delete atau saya block sahaja kamu. Harap maklum.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...