Tuesday, September 15, 2015

PAS PERSOALKAN BIL 'HIMPUNAN BAJU MERAH'' DENGAN BIL BERSHIT 4:0? SIAPA PAS??

SELASA, 15 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA
APA yang PAS merepekkan ni? PAS seolah-olah ingin menjadi 'hero' bagi pihak BERSHIT 4:0 yang didukong oleh DAPigs. PAS mempersoalkan sama ada penganjur perhimpunan 'baju merah' dan 'Himpunan Rakyat Bersatu' akan menerima bil pembersihan daripada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sebagaimana yang dilakukan terhadap Bersih 4, baru-baru ini. Soalan apa ke jadahnya ini? PAS siapa nak mempersoalkan perkara tersebut? Sedangkan PAS sudah ditendang keluar oleh bekas rakan kongsinya, DAPigs. Jadi, atas tiket apa PAS bersuara tentang bil yang diterima oleh penganjur BERSHIT 4:0 dari DBKL. PAS parti yang kini kian lumpuh. Perpecahan sudah terjadi. Sepatutnya Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man membetulkan keadaan partinya kini akan 'berkubur' tidak lama lagi.
Tiada keperluan PAS membuat perbandingan mengenai tindakan polis dan kerajaan terhadap penganjur kedua-dua perhimpunan tersebut. Mempertikaikan serta mempersoalkan apakah pula nilai bil membersihkan Kuala Lumpur yang akan diterima penganjur selepas perhimpunan nanti dan apakah pihak berkuasa boleh bertindak secara konsisten dan adil? Bagi IBM, itu bukan urusan PAS. Tolong jaga 'tepi kain' sendiri yang kian 'koyak'. Apa sekali tindakan pihak polis dan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan (gambar bawah) sebelum, semasa dan selepas Bersih 4  16 September ini,itu adalah hak kementerian dan DBKL. Itu bukan urusan PAS.  
Malah, Tuan Ibrahim dilihat seperti 'kemaruk' mempertikaikan sama ada penganjur akur dengan arahan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang tidak membenarkan peserta berhimpun di tiga lokasi panas iaitu Bukit Bintang, Jalan Petaling dan Plaza Low Yat. Itu pun bukan urusan PAS. Bagi IBM, Timbalamn Presiden PAS seko ni cuba nak berbuat baik dengan penganjur BERSHIT 4:0, tunjuk simpati kononnya PAS prihatin. Tapi, pokoknya, untuk apa? Semua  soalan-soalan yang diajukan oleh Tuan Ibrahim termasuk mempersoalkan samada perhimpunan baju merah tidak mengganggu peniaga sebagaimana yang didakwa terhadap BERSIT  4:0, dan apakah kedai tidak perlu ditutup dan peniaga akan mendapat manfaat dari himpunan tersebut, apakah ia akan mengganggu jalan lintas, dan apakah sentimen perkauman akan dimainkan? 
Bagi IBM itu adalah soalan yang bodoh dari seorang pemimpin tertinggi PAS. Dan, yang kelakarnya tu, Tuan Ibrahim turut menegaskan, PAS tidak akan membenarkan ahlinya menyertai perhimpunan anjuran UMNO itu walaupun kecewa dengan tindakan segelintir peserta Bersih 4 yang bertindak memijak gambar pemimpin UMNO dan juga PAS. Tapi, tahukah Tuan Ibrahim bahawa lapan ribu ahli PAS sudah memberi 'komitment' akan turun dan ikut serta di dalam perhimpunan tersebut. IBM hairan, Tuan Ibrahim tak tahu ke? Ketika BERSHIT 4:0, ada usaha pihak tertentu membuat provokasi meletakkan gambar Perdana Menteri dan Presiden PAS untuk dipijak (telah pun dipijak) sebagai simbolik kerjasama antara PAS dan UMNO.
Tapi, PAS kata tak apa. Dimaafkan.  Lihatlah betapa bodohnya PAS. Lagi bodoh apabila PAS kini dilihat bersendirian, namun PAS kata akan kembali menyertai Pakatan haram. Dan adakah PAS bersedia untuk settlekan bil DBKL bagi pihak BERSHIT 4:0.? Nak jaga hati kawan konon. Huhuhu! Bodohnya PAS. Gadai maruah, bangsa dan agama. PAS HANCUSSSS! Wasallam. Dari saya ~ IBM
"PAS PARTI ISLAM YANG KIAN KARAM"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...