Saturday, September 19, 2015

SUAMI UMI AIDA DITAHAN POLIS. RASAKAN!!

SABTU, 19 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA


BERITA penahan ahli perniagaan Datuk Khairuddin Abu Hassan bukanlah satu berita yang mengemparkan. IBM tahu lambat-laun si pengkhianat ini akan ditahan juga bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 124C Kanun Keseksaan iaitu cubaan untuk melakukan aktiviti yang memudaratkan demokrasi berparlimen. Sebenarnya itu yang beliau mahu. Terlalu mengikut perasaan, terpengaruh dengan hasutan dari pihak tertentu. Jadi, ambiklah habuan kau. Itu yang kamu mahu. Menurut berita semalam, Khairuddin yang juga bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan ditahan oleh sepasukan polis yang datang ke rumahnya malam ini. Penahanan Khairuddin dimaklumkan isterinya yang juga pelakon terkenal, Datin Umie Aida melalui laman sosial Twitter miliknya. 

Umi Aida berkata, suami beliau telah ditangkap atas Akta 124C di dalam Twitter miliknya itu. Seperti yang kita semua tahu, sebelum ini, Khai­ruddin pernah didakwa membuat laporan palsu terhadap 1Malaysia Deve­lopment Berhad (1MDB). Nak jadi herolah kononnya. Macamlah dia tu bersih sangat. Bertambah teruk lagi, Khairuddin dan peguamnya, Matthias Chang telah dilarang oleh Jabatan Imigresen daripada meninggalkan negara ini ketika hendak ke New York dan London. Stay put!. Masak le korang. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUDIHATIKU

2 comments:

  1. Lepas ni kita akan tengok bagaimana tun x pm ulas penangkapan khairudin ni. Mesti tu akan cakap di malaysia ni sudah tiada demokrasi, semua kerajaan kawal dan tiada kebebasan bersuara. Tentu tun akan clim kredit bahawa tiada corak pemerintahan yang lebih adil, lebih telus, lebih mesra rakyat dan sebagainya jika dibandingkan ketika zaman beliau memerintah. Masa beliau mana ada org kena tahan polis atas kesalahan antikerajaan. Penjara kamunting kosong, tiada penghuni. Hanya selepas itu baru ada penghuni2 diisi oleh tun lah. ...hek hek hek. Melayu memang mudah lupa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ usin,

      Salam.
      Ye btl. Kita tunggu apa komen daari si mamak kutty tu. Dh tentu dia akan hentam kaw-kaw punya...tungguuuuuu....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...