Wednesday, September 2, 2015

TUN MAHATHIR AKAN DISIASAT? SIASAT JANGAN TAK SIASAT

RABU, 02 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA

RAMAI dikalangan penjilat-penjilat tegar Tun Mamak Mahathir berkata bahawa gelaran 'Tun' yang dipegang oleh pemimpin kesayangan mereka, iaitu Tun Dr Mahathir adalah 'kebal' dari segi undang-undang. Dengan erti kata lain, Tun Mamak tidak boleh disentuh, didakwa atau di bawa ke Mahkamah. Itu pandangan bodoh dan bahlol dari penjilat-penjilat tegar Tun. Ianya menunjukkan betapa 'cetek'nya pemikiran dan pemahaman tentang politik mereka. Kebal tahi kucing! Kita tengok le nanti, kebal tak kebalnya si mamak puttey seko tu. Hari ini kalau kita baca diakhbar-akhbar tempatan, pihak Polis membuat kenyataan bahawa pihak Polis mahu Tun Dr Mahathir Mohamad memberikan keterangan berhubung kehadirannya dalam perhimpunan Bersih 4.0 pada hujung minggu lalu. 
Kenyataan tersebut dibuat sendiri oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar. Katanya, bekas Perdana Menteri itu bersama ahli politik lain, termasuk Menteri Besar Selangor, Azmin Ali akan dipanggil bagi mendapatkan keterangan mereka. Menurut Tan Sri Khalid lagi, sekarang ini pihak Polis memberi tumpuan kepada penganjur dan individu-individu penting. Polis akan menyiasat kesemua yang terlibat dalam perhimpunan Bersih, katanya selepas menghadiri sambutan Hari Polis Marin ke-68 di jeti polis marin di sini, Rabu. Selain siasatan berhubung pembabitan dalam Bersih 4.0, Tan Sri Khalid berkata, Polis mahu mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai dakwaan yang dibuat mereka dalam perhimpunan itu. Sebagai contoh, Tun Mamak Mahathir mendakwa ketua Umno bahagian menerima rasuah. Jadi kita mahu tahu tentang perkara itu, dari mana beliau dapat maklumat berkenaan. 
Kita harap beliau dapat bekerjasama dengan polis nanti, katanya. Mamak Tun Mahathir dilihat menghadiri perhimpunan Bersih 4.0 di Kuala Lumpur pada Sabtu dan Ahad lalu, tapi menghilangkan diri semasa perarakkan sambutan Hari Kemerdekaan yang di anjur oleh kerajaan. Kesimpulannya, nasib si mamak ini ditangan Polis. Beliau (Tun) tidaklah sekebal mana yang didakwa oleh penjilat-penjilat tegar beliau. Dan.....sekali lagi IBM ingin mengesyorkan supaya Jawatankuasa displin membuat keputusan supaya Tun Mamak yang gila kuasa dan dah nyanyuk disingkirkan dari menjadi ahli Umno. Ada berani ka? Kita tunggu perkembangaan selanjutnya. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...