Tuesday, September 1, 2015

BERSIH 4 SANGGUP DATANG, SAMBUTAN MERDEKA MENGHILANG KAN DIRI? NEGARAWAN KE NAMANYA NI? PUIIII!

SELASA, 01 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA

RAMAI yang marah kat IBM (penyokong tegar Tun). Mereka marah IBM gelar bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir dengan gelaran 'mamak' dan kenapa tidak henti-henti menghentam dan mengkritik Tun seolah-olah Tun langsung tidak pernah berjasa kepada negara. Itulah keluhan dan kemarahan dari penjilat-penjilat tegar Tun Mahathir. Soalan pertama senang dijawap. Memang betui Tun tu memang dari keturunan mamak. Mamak tulin. Tun sendiri yang mengaku bahawa beliau bukan dari keturunan melayu. Jadi, apa yang korang marahkan sangat pada IBM? Soalan kedua, juga senang dijawab. Zip mulut beliau (Tun) dari bersuara yang bukan-bukan semata untuk menjatuhkan dan menfitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Itu, diakui  sendiri oleh Tun. Memang jahat dan memang betuilah apabila pembangkang mengelar Tun semasa menjadi Perdana Menteri sebagai 'Maha Firaun'. Memang tepat sekali. 
Bayangkan, Tun hadir semasa perhimpunan BERSIH 4, tapi, tidak kelihatan pada sambutan Hari Kebangsaan ke-58. Sikap dan tingkah laku Tun yang tidak bermoral itu mencerminkan bahawa beliau bukanlah bekas pemimpin no 1 negara yang diagung-agungkan dan sekali gus di beri gelaran 'Negarawan'. Oh tidak. Kehadiran beliau di perhimpunan tersebut amat-amat mengejutkan dan mencetus kontroversi. Sebelum ini, Sumber dari Kementerian Komunakasi dan Media memberitahuTun akan hadir pada sambutan kemerdekaan negara setiap tahun., tapi, tidak pada tahun ini. Diberitakan  beliau (Tun) dijemput tetapi menjawab tidak akan hadir. Kehadiran Dr Mahathir pada perhimpunan BERSIH 4 itu mendapat kritikan pemimpin Umno dan juga pemimpin-pemimpin dari BN, termasuk Naib Presiden, Datuk Seri Hishammuddin Hussein. 
Katanya Tun Mahathir tidak sepatutnya bertindak bertentangan prinsipnya dengan menyertai protes jalanan itu. "Jangan bakar kelambu hanya kerana seekor nyamuk," tulisan  DS Hishamudddin Menteri Pertahanan itu IBM petik dan perolehi menerusi Facebooknya. Itulah wajah seorang bekas Perdana Menteri yang berketurunan 'mamak' yang mempunyai 'agenda peribadi' terhadap Perdana Menteri DS Najib Tun Razak. Persoalannya, tumbangkah DS Najib apabila Tun muncul bersama dengan BERSIH 4 pada minggu lepas? Bagi IBM misi Tun Mahathir bersama BERSIH gagal. DS Najib masih tegak berdiri dan masih disayangi oleh rakyat. Apa langkah dan strategi Tun selepas ini? Tun masih gagal menurunkan DS Najib dari tahta Perdana Menteri. 
Bagaimana pula dengan BERSIH? Mungkinkah ada BERSIH 5? Atau Tun dan BERSIH akan sabar menunggu pada PRU ke-14 nanti? Tapi.....bila kita lihat cara Tun yang kata orang sangat pemarah orangnya, bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan DS Najib. Tun tidak sabar mahu melihat DS Najib tumbang. Namun, ianya tidak berlaku.Tuhan tidak mengizinkan. Meroyanlah wahai Tun Dr Mahathir. Penjilat-penjilat tegar Tun macam masna ye? Meroyan juga ke? Huhuhuhu....Moga tuhan buka pintu hati Tun untuk 'bertaubat'. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"BERSIH SUNGGUHKAH HATI TUN MAHATHIR. INGAT BERSIH 4 INGAT TUN MAHATHIR"

7 comments:

  1. program selawat dan solat hajat perdana di Dataran Merdeka tempoh hari pun x der nk turun

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. mmg mamak pun..United Mamak@madey National Organisation (UMNO)

    ReplyDelete
  3. ibm ~ gabenor jojor,

    Salam. Tun ni manusia yg tinggi diri, sombong dan tamak. Dia ingat dia masih berpengaruh dan perlu dihormati. Memang kita semua hormat dia, tyapi perbuatan si mamak seko ni dh keterlaluan. Perangai mcm org gila kuasa....memalukan keluarga mamak sahaja....

    ReplyDelete
  4. Betul, memang mamak sejati. Umno sudah silap ambik dia jadi ahli. Mamak seko ni lupoa daratan...dan mudah lupa. Dia kata melayu mudah lupa...rupa2nya dia juga mudah lupa. Lupa yg beliau bukan lagi PM...

    ReplyDelete
  5. Sajak MAHATHIR "MELAYU MUDAH LUPA" sama seperti "DOA ADIK NIK AJIS" KO BN/UMNO. Akhirnya siapa yg KO? Sekarang sajak Mahathir (tak perlu sebut TUN) dah jadi "MAHATHIR SUDAH NYAYOK" Hakikatnya siapa sokong BERHATI-DILEBUH 4, adalah penolong DAP! Bila Mahathir /Samad Said mati, suruh puak DAP uruskan "mayat" mereka.

    ReplyDelete
  6. ibm ~ Musa Bakri,

    Salam bro.

    Memang betui. Kalau Mahathir mudah lupa, maka penjilat2 tegar Mahathir juga mudah lupa. Lupa sejarah. Mereka tidak sedar bahawa melayu skrg sedang tertekan oleh bangsa cina yg kurang ajar dan terang2 mereka ingin berkuasa di negara kita yg tercinta ini. Bila Tun boleh turun padang bersama dgn BERSIH 4 dan cina DAPigs, Lim Kit Siang, ini bermakna Tun mempunyai niat yg busuk sama seperti BERSIH dan pembangkang utk menghancurkan negara.

    Maka, saya setuju dgn komen bro, suruh DAPigs uruskan 'mayat'/jenazah" bila depa mati nanti.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...