Monday, September 21, 2015

SAH! PAS DIPERGUNAKAN OLEH PKR SEMATA-MATA UNTUK MENANG PRU

ISNIN, 21 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA
KALAU PAS nak tahu itulah tujuan sebenar Parti Keadilan Rakyat (PKR) mahu mengekalkan persahabatan dengan PAS. Tak ada tujuan lain dah. Semata-mata hanya untuk menang didalam PRU yang akan datang. Ini bukan fitnah atau rekaan dari IBM. Ini dinyatakan secara terang-terang oleh Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Kata Wan Azizah@nenek kipas bahawa pintu sentiasa terbuka untuk PAS menyertai pakatan pembangkang yang baharu walaupun terdapat penolakan secara terang-terangan oleh parti Islam itu sebelum ini. Wan Azizah berkata, PAS perlu turut serta kerana pakatan memerlukan bilangan untuk memenangi pilihan raya umum (PRU). 
Untuk menang pilihan raya, PKR dan PAS perlu ada calon untuk menang bertanding. Kita perlu-memerlu diantara sama kita, katanya ketika ditanya sekiranya PKR yakin dengan Parti Amanah Negara (Amanah), parti yang menghimpunkan bekas pemimpin PAS. Kata Wan Azizah lagi jika kita bersama, majoriti akan menang, katanya kepada pemberita, semalam Ahad. Menurut Wan Azizah, PKR telah pun menjemput PAS untuk menghadiri perbincangan meja bulat mengenai pembentukan pakatan baharu yang dijadualkan pada Selasa ini, esok. Tapi, pihak PAS dilaporkan tidak akan menghadiri perbincangan itu kerana mereka tidak mahu bekerjasama dengan DAP dan Amanah. 
Kenapa PAS berbuat demekian? Adakah PAS sudah sedar bahawa selama ini mereka dijadikan 'kuda tunggangan' oleh DAPigs dan PKR? Baguslah jika PAS sudah sedar. Berdikari sendiri lebih baik daripada dipergunakan semata-mata untuk memenangi PRU yang akan datang. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUDIHATIKU
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...