Sunday, September 6, 2015

AZMIN SEPERTI MELUDAH KE LANGIT TERKENA HIDUNG SENDIRI (CERMINKAN DIRI)

AHAD, 06 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA

Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali memang tak tahu malu. Cakap tak serupa bikin. Cakap-cakap si Azmin ini seolah-olah macam cakap 'tin kosong'...tak ada isi, kosong. Pandai si Azmin ni menggesa dan menasihati polis supaya menumpukan kepada masalah jenayah yang lebih serius berbanding memanggil individu yang terlibat dalam perhimpunan Bersih 4 hujung minggu lalu. Macam le dia tu pandai sangat. Nama je Menteri Besar, tapi apa dia dah buat kat negeri Selangor semenjak menjadi Menteri Besar? Cakap-cakap Azmin menempelak tindakan polis itu membuang masa dan membazir wang rakyat yang membayar cukai kepada kerajaan supaya pihak berkuasa, termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjaga kepentingan dan keselamatan awam adalah seperti 'meludah kelangit terkena batang hidung sendiri'. 
Bagi pandangan IBM  gesaan Azmin itu adalah gesaan yang paling-paling bodoh. Cuba Azmin berpaling pandang kepada Bandaraya Petaling Jaya. Apa sudah jadi dengan Bandar Petaling Jaya, sebuah PBT yang banyak menyumbang kewangan terhadap negeri Selangor. Kini, Petaling Jaya hanya tinggal nama sahaja, tidak menunjukkan rupa sebagai sebuah bandaraya. Ianya senoneng di gelar 'Petaling Jaya Bandaraya Ah Long'. Tak percaya? Rujuk kepada gambar-gambar yang IBM paparkan. Gambar tidak berbohong. Itulah hakikat sebenarnya. Bagi IBM, pihak polis telah menjalankan tangunggjawap mereka dengan baik. Kadar jenayah pun sudah mula kurang. Maka, tidak wajar Azmin menunding jari kepada pihak Polis. Selesaikan masalah Ah Long (ceti haram) yang tumbuh macam 'cendawan putih' di sekitar Bandaraya Petaling Jaya. 
IBM pun kurang faham, kenapa pihak PBT, iaitu Majlis Bandar Raya Petaling (MBPJ) buat? Tidor ke atau telah dibeli atau dikuasai oleh tokeh-tokeh Ah Long supaya tutup mulut dan jangan kacau periuk nasi mereka? Maaf jika IBM terbabas cakap. Tidakkah pihak tertinggi MBPJ yang diketuai oleh Datuk Bandarnya melihat atau menerima aduan dari masyarakat di Bandar Petaling Jaya ini akan keujudanya Ah Long dengan begitu mendadak sekali? Habis papan-papan tanda seperti nama jalan di tutup dengan poster Ah Long. rungutan dari orang ramai, mereka selalu sesat bila ke Bandar Petaling Jaya. Yang amat-amat menyedihkan, segala papan iklan kerajaan juga turut menjadi mangsa poster Ah Long. Maka, kepada Azmin, cermin-cerminkan dahulu muka kamu itu sebelum mencari kesalahan orang lain. 
Pihak Polis bertindak ke atas kumpulan BERSHIT 4 baru-baru ini kerana mereka adalah pendemo haram tanpa permit. Dan lagi, memang ada perbezaan semasa Barisan Nasional (BN) menerajui negeri Selangor. Tiada Ah Long, tiada rumah urut, tiada Hotel budget dan banyak lagi perkara-perkara maksiat yang berlaku setelah Pakatan Haram mengambil alih negeri Selangor. Jadi, apa yang Azmin bangga sangat apabila pakatan haram memerintah negeri Selangor? Apa yang rakyat Selangor sudah dapat dari kerajaan Pakatan? Kalau dapat pun bantuan, faham-faham sahajalah. Bukan IBM nak buat fitnah. Tapi, realitinya hanya kroni-kroni depa sahaja yang dapat. Kesimpulannya, Azmin memang patut merasa malu pada diri sendiri. Sekali lagi IBM peringatkan kepada Azmin. 
Polis tidak membuat masa dan membazirkan wang rakyat ketika mengawal peserta-perserta BERSHIT 4 berdemo tempuh hari. Kalau tidak dikawal, akan jadi hura-hara dibuatnya. Dan, ingin IBM jelaskan disini supaya rakan-rakan semua faham apa tujuan mereka. Mesejnya simple. 90% pendemo-pendemo dan perserta bershit 4 adalah dari kalangan bangsa Cina. Mereka bersatu hati dengan slogan 'undur Najib', tumbangkan BN, '10 tahun lagi Malaysia orang Cina punya' dan banyak lagi. Maka, jawapanya bangsa Cina memang bersungguh untuk memerintah negara kita ini. Melayu? 
kemana selepas ini? Merempat di negara sendiri? Untuk itu, kepada si Azmin yang banggang lagi bodoh, jangan jadi Pak turut kepada Cina DAPigs. Jangan Polis dijadikan musuh. Maka, sebagai penutup, IBM peringatkan sekali lagi. Jangan setakat turun ke Bandaraya Petaling Jaya, rasmikan program yang dianjukan oleh MBPJ seperti 'Marathon Petaling Jaya 2015' pada hari ini. Buka mata dan lihatlah disekeliling Bandar Raya Petaling Jaya, apa sudah jadi? Bertindaklah melawan Ah Long. Wasallam. Sekian dari saya ~ IBM
"BANDARAYA PETALING JAYA BANDARAYA POSTER AH LONG"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...