Wednesday, September 23, 2015

PADAN MUKA SI TONY PUAKA. KENA HALAU MACAM ANJING...

RABU, 23 SEPTEMBER 2015
 Salam, Salam 1 Malaysia, Salam Sejahtera, Salam Perpaduan Dan Salam Sehati Sejiwa
APA pun alasan yang diberi oleh Cina 'rasis' DAPigs ini, iaitu Tony Pua@Puaka yang juga anggota Parlimen Petaling Jaya Utara, beliau tetap  ditahan oleh pegawai Jabatan Imigresen di Miri dan dimaklumkan akan dihantar pulang. Tonya Puaka mengadu, beliau dicari sepanjang hari oleh pihak Imigresen dan akhirnya jumpa pada waktu makan pada 2 petang tadi, Rabu. Tonya Puaka diarahkan naik penerbangan seterusnya pada 4.20 petang, katanya kepada sebuah portal pro pembangkang. Mengikut Tony puaka, beliau tidak diberitahu sebab dilarang memasuki Sarawak. 
Selain dari beliau, diberitakan bekas pengerusi bersama BERSIH Datuk S Ambiga juga dilarang masuk ke Bumi Kenyalang. Untuk pengetahuan semua para pembaca blog yang budiman, Sabah dan Sarawak mempunyai hak Imigresen untuk menghalang mana-mana individu daripada semenanjung Malaysia masuk ke negerinya. Atas perintah Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satem dalam sebuah persidangan antarabangsa bulan ini (September) berkata hanya golongan 'rasis' dan 'pentaksub' dilarang masuk ke negerinya. Sementara itu, Tony Puaka berkata beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan rasis. 
Beliau berharap larangan padanya itu ditarik balik segera bagi membuktikan Sarawak tidak menyalahgunakan kuasa menjelang pilihan raya negeri. Apa sekali pun yang Tony Puaka suarakan, itu hak Ketua Menteri. Tak paus hati? IBM cabar Tonya puaka saman kerajaan negeri Sarawak dan Ketua Menterinya. Ada berani? Tony Puaka ada telo? Sekian. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

4 comments:

  1. dia ni nanti akn sebarkn Penyakit Anjing Gila kt sarawak dan sabah..mmg patut imigresen dan jab vateriner mengharamkan dia pijak bumi sarawak dan sabag

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~gabenor johor,

      Salam Aidil-Adha,

      Memang patut si Tony Puaka tu dihalau dari Sarawak. Bukan setakat penyakit anjing gila, malah dia bawak penyakit 'babi gila. Habis org Sarawak dijangkati nanti...

      Delete
  2. Tony puaka kena halau macam anjing,
    Balik rumah, tak sedar cermin muka macam samseng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Mak Bedah,

      Salam Aidil-Adha,

      Memang si Tonya Puaka ni muka tak sedar diri dan samseng. Elok diusir dari negara ini...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...