Wednesday, September 2, 2015

SKANDAL DEIG TERUS DIBONGKAR......AZMIN PANAS BUNTUT!!

RABU, 02 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA

RM2.6 BILLION BUKAN DUIT RAKYAT, RM30 BILLION PASTI WANG RAKYAT

Sentimen selalunya mengaburi keupayaan kita untuk berfikir secara rasional. Maka, kadang-kadang penulis hanya mampu tersenyum melihat karenah rakyat Malaysia mempertahankan hujah-hujah di laman media sosial dalam isu-isu tertentu. Darul Ehsan Investment Group, syarikat “bernilai” RM2 yang ditubuhkan oleh Azmin Ali telah mengundang keresahan di kalangan rakyat Selangor, kerana mempunyai potensi yang besar terdedah kepada penyelewengan dan salah urus tadbir yang akhirnya dikhuatiri mengalirkan sejumlah RM30 billion kekayaan negeri ke “tangan-tangan ghaib”.

Di mana kedudukan DEIG, adakah bernaung di bawah Menteri Besar Incorporated (MBI), atau berlegar di singgahsana di atas MBI serta dianugerahkan kuasa mutlak untuk berbuat sesuka hati, seolah-olah RM30 billion itu harta mak bapak mereka yang punya. Dalam cubaan untuk menghalalkan perancangan DEIG, penulis mendapati antara hujah-hujah yang diberikan ialah “bagaimana dengan RM2.6 billion?”. Solusinya mudah, RM2.6 billion adalah wang derma yang diterima dan tidak melibatkan wang rakyat. Malah, ianya disalurkan kepada rakyat (jentera parti).

Sebaliknya, RM30 billion yang dirancang untuk diuruskan dengan penubuhan DEIG adalah harta rakyat Selangor yang selama ini diperolehi melalui anak-anak syarikat seperti PKNS, Peransang dan lain-lain lagi sebelum ditadbir dibawah MBI yang terikat dengan Enakmen Menteri Besar Selangor; tidak seperti DEIG yang terikat dengan “ikut suka hati”. Hujah ini bukan sahaja digunapakai oleh pro Azmin, tetapi juga di kalangan orang UMNO sendiri. Amat malang untuk UMNO, apabila ahlinya sendiri gagal memahami dasar sesuatu isu. Samada tidak faham atau sengaja tidak mahu faham, anda tepuk dada, tanyalah selera.

RM2.6 billion bukan wang rakyat, sementara RM30 billion adalah mutlak milik rakyat Selangor. Sehingga artikel ini ditulis, Azmin Ali masih dilanda sindrom bisu. Entah apa yang sedang difikirnya, mungkin sedang menyediakan plan komprehensif untuk menjawab segala persoalan yang dilontarkan berhubung isu DEIG. Jangan hendaknya ada pula Plan B untuk terus menguasai RM30 billion tersebut, setelah Plan A (DEIG) disedari oleh umum. Diharap rakyat negeri Selangor bangkit bersuara kerana itu adalah duit mereka. Jika isu DEIG tidak di jawab atau diselesaikan, rakyat Selangor harus menghukum kerajaan Pakatan dengan mengunakan kuasa rakyat. Maksud IBM kuasa semasa PRU ke-14 nanti. Faham-fahamlah apa yang IBM maksudkan. Wasallam. Ehsan dari : MyKMU.net. Terima kasih ~ IBM

'"KERAJAAN PAKATAN RAKYAT (PR) ADALAH PENIPU RAKYAT"

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...