Wednesday, September 23, 2015

SIASAT KELUARGA TUN MAMAK MAHATHIR, KATA PRO-BN

RABU, 23 SEPTEMBER 2015
 Salam, Salam 1 Malaysia, Salam Sejahtera, Salam Perpaduan Dan Salam Sehati Sejiwa

IBM yakin, selepas membaca tulisan ini, penjilat-penjilat Tun Mamak Mahathir akan melenting. Marah, dan akan memaki hamun IBM. Tak apalah. IBM terima itu semua. Ini kerana semata-mata untuk menerangkan kepada orang ramai diluar sana siapa Tun Mahathir Mamak yang juga bekas Perdana Menteri Malaysia yang sebenarnya. Apabila terbaca akan kenyataan dari kumpulan Pro-BN ianya dilihat sebagai reaksi balas. Ini bukan pasal dendam, tapi ianya 'realiti' yang patut kita semua tahu.  
Apabila kumpulan pro-BN kini cuba mengaitkan keluarga Tun Mamak Mahathir Mohamad dengan dakwaan rasuah, IBM berkayakinan mereka (Pro-BN) mempunyai fakta-fakta yang kukuh untuk mendakwa bahawa keluara Tun Mamak Mahathir perlu disiasat dan mereka masih mengumpulkan “bukti kukuh” untuk dilaporkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) dan Polis. Motifnya satu. Mereka membangkitkan keraguan berhubung kekayaan dua anak Tun Mamak Mahathir.
Perkara itu antara yang ditimbulkan dalam sidang media Pertubuhan Penyokong Barisan Nasional Malaysia (PPBNM) dalam sidang media khusus berkaitan perkara itu di Kuala Lumpur hari ini, Rabu. Ramai tahu tentang rekod kekayaan yang didapati atau dimiliki oleh keluarga mantan PM Tun Dr Mahathir Mohamad. Ada juga bertanya bagaimana kedua-dua anaknya iaitu Mirzan dan Mokhzani dapat kekayaan pada dalam masa yang begitu singkat dan cepat. Malah, semua bukti ini banyak terdapat di media sosial sama seperti di WSJ (Wall Streeet Journal), kata Timbalan Pengerusi kumpulan Dr Lee Nan San. 
Lee mendakwa kedua-dua anak Perdana Menteri keempat itu menjadi jutawan dan berada dalam kalangan kelompok rakyat Malaysia paling kaya dalam tempoh tiga tahun sahaja. Beliau juga turut mempersoalkan daripada mana datangnya hasil kekayaan kedua-dua lelaki Mahahir itu. Kalau mereka ada kehandalan atau kecekapan dalam perniagaan dari mana modal permulaan itu datang? Adakah begitu mudah diperoleh dari kontrak atau perniagaan antarabangsa? Kita bimbangan mungkin ada unsur rasuah atau penyalahgunaan kuasa semasa Tun Mahathir menjadi PM, kata Lee lagi. 
Bagaimanapun ditanya kenapa baru kini beliau membangkitkan isu tersebut, Lee berkata beliau berkata perkara itu baru menjadi perbincangan di Internet. Dua, tiga hari ini beliau terbaca di laman sosial. Ramai yang bertanyakan bagaimana anak Tun M dapat kekayaan. Malah, ada rakyat yang mahu penjelasan mengenainya,” katanya lagi. Mokhzani telah dinamakan sebagai orang kesembilan paling kaya di negara ini pada tahun 2014. oleh majalah Malaysian Business. 
Dan, kalau korang boleh baca dalam posting IBM semalam kenapa Tun Mamak Mahathir tidak berani menyaman  Wall Strait Journal (WSJ) apabila akhbar tersebut menedahkan bahawa Tun Mamak Mahathir selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri telah membazikan duit rakyat sebanyak RM100 billion. Kenapa? Kenapa Tun Mamak Mahathir tak jawab tuduhan tersebut. Maka, apabila Pro-BN menyarankan agar SPRM membuat siasatan terhadap keluarga Tun Mahathir dengan bukti-bukti yang ada, IBM setuju sangat. 
Kan apa, bukan dengki, bukan benci, tapi Tun Mamak Mahathir ini dilihat sudah hilang ingatan, hilang pondoman, hilang kewibawaan dan tidak layak di panggil 'negarawan' kerana mulutnya yang terlalu celupar mengkritik kerajaan sekarang yang dipimpin oleh DS Najib Tun Razak. IBM dah kata berpuluh-puluh kali, Tun kena 'Zip' mulut beliau. Tun Mamak Mahathir memang 'lupa dan mudah lupa'. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUTETAPDIHATIKU.
"SEMAMANGNYA TUN MAHATHIR MAMAK SUDAH LUPA, MUDAH LUPA DAN PELUPA"

2 comments:

  1. Salam Aidil-Adha kpd semua. Moga ceria bersama keluarga. Ehmmm....Hairan jugak ye. Tak ada pulak penjilat2 Tun Mamak masuk dan komen. Balik Kg kot......hati2 di jln raya ye....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat TUN M disiasat,siasat habis-habis jgn kasi lepas,mari kita tengok ada billion-billion tak dalam bank dia,kita siasat anak dia ada beli condo tak kat luar negara.Mari semua yang bencikan TUN M kita buat report polis supaya kpn boleh ambil tindakan.Kalau dalam siasatan ada yang diugut,dipecat atau ditukar mari kita buat polis report kat US embassy pulak biar US yang akan menyiasat TUN M.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...