Tuesday, September 8, 2015

PERHIMPUNAN MELAYU : TIAN CHUA SUDAH MULA CHUAK!

SELASA, 08 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA

PEMIMPIN Parti Keadilan Rakyat (PKR) sudah mula merasa 'chuak' apabila kumpulan 'Baju Merah' akan mengumpulkan lebih 500 ribu orang melayu pada 16 September ini. Dalam perkembangan yang mengejutkan, PKR hari ini menggesa polis supaya tidak menghalang perhimpunan kumpulan anti-BERSIH pada 16 September ini. Mesej tersebut disampaikan oleh Naib Presidennya yang kita kenali dengan 'mulut celupar' dan kaki fitnah, Tian Chua berkata walaupun “jijik” dengan propaganda kumpulan “Baju Merah” itu, mereka juga mempunyai hak untuk berhimpun. Biarkan Baju Merah teruskan perhimpunan mereka, mereka juga ada hak yang digariskan oleh undang-undang dan perlembagaan, katanya dalam siri tweet beliau hari ini. 
HIDUP MELAYU! HIDUP MELAYU! HIDUP MELAYU!
IBM berpandangan, mesej tersebut adalah mesej orang yang terdesak, tertekan, takut dan mula chuak. Walaupun anggota Parlimen Batu itu juga berkata orang ramai tidak patut ditakut-takutkan dalam hal itu, tapi didalam hati beliau begitu gentar gar-gara perhimpunan yang dibuat oleh BERSHIT 4 pada minggu lalu. Kini, giliran orang melayu pula bangkit dan berdemo.  Sumber dari PDRM melalui Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Noor Rashid hari ini melarang perhimpunan di Bukit Bintang dan Jalan Petaling pada Hari Malaysia 16 September ini atas alasan implikasi keselamatan. Perhimpunan oleh kumpulan aktivis pendesak Melayu itu bertujuan menyatakan bantahan terhadap BERSIH 4 pada 29 dan 30 Ogos lalu yang dikaitkan dengan dominasi Cina serta DAP. 
Ia digerakkan oleh pemimpin UMNO akar UMNO Jamal Md Yunos yang menggunakan platform "Gabungan NGO-NGO Malaysia". Persoalanya disini, jika bangsa Cina melalui BERSHIT 4 boleh berdemo, kenapa tidak orang melayu? Kita tunggu perkembangan selanjutnya dalam masa terdekat ini. Setahu IBM, baju merah telah siap. Orang-orang melayu sudah tidak sabar hendak memakai baju tersebut iaitu lambang 'Perhimpunan orang Melayu'. Sama-sama kita tunggu. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"BAJU MERAH LAMBANG KEBERANIAN ORANG MELAYU"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...