Friday, September 11, 2015

PIJAK GAMBAR PM & HJ HADI : CUKUPKAH DENGAN PERKATAAN 'SORRY'??

JUMAAT, 11 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA
[MENGIMBAS KEMBALI]. SUNGGUH mudah bangsa cina haram jadah ni menyelesaikan masalah. Hanya degan meminta 'maaf' sudah cukup bagi mereka. Mereka tidak memikirkan 'sensitiviti' kaum lain. Apatah lagi menghormati pemimpin negara. Walaupun iau ini sudah agak reda, tapi IBM yakin kemarahan bangsa melayu terhadap perbuatan 'kurang ajar' anak cina masih lagi membara dihati orang2 melayu. Diberitakan ayah kepada remaja perempuan cina yang memijak gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah meminta maaf atas perbuatan anaknya.

Ayah kepada remaja itu berkata, dia dan isteri tidak tahu anaknya yang berumur 14 tahun telah menyertai perhimpunan Bersih 4.0. Katanya, anaknya menyertai perhimpunan tersebut bersama kawan yang lain dan tidak bermalam di tempat perhimpunan. Kononnya hanya selepas melihat gambar dia tersebar, barulah papa budak perempuan itu sedar bahawa dia (anaknya) melakukan kesilapan besar, katanya seperti dipetik Sinchew Daily baru-baru ini. Si ayah budak itu telah menemani anaknya untuk menyerah diri di Bukit Aman. Remaja itu dan seorang kawan lelakinya kemudian dibawa untuk direkod keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

Setelah selesai disoal-siasat, ayah budak perempuan tersebut yang bekerja dalam bidang mengubah suai rumah turut meminta jasa baik orang ramai supaya tidak lagi menyebarkan gambar anaknya. Sementara itu, kononya si ibu kepada remaja tersebut pula kecewa dengan penganjur perhimpunan Bershit 4.0 kerana tidak menghalang anaknya dan orang ramai memijak gambar pemimpin. Manakala dua individu yang memijak gambar pemimpin dilaporkan telah serah diri dengan seorang merupakan pelajar perempuan berusia 14 tahun dan seorang lelaki berusia 21 tahun yang bekerja sebagai penyelia di tapak pembinaan. 

Soalan : Apa kesudahannya dengan isu ini? Setelah disoal-siasat apakah tindakan pihak yang berwajib kepada si anak haram jadah cina ini? dibebaskan begitu sahaja? Cukupkah dengan hanya 'sorry' sudah selesai semuanya? Mana maruah bangsa dan pemimpin kita? Lebih banyak bangsa cina ni makan 'babi', perangai mereka pun tak ubah macam babi. Sial punya cina. fikir-fikirkan. Maaf ye, IBM bukan 'racis', tapi, geram kerana bangsa dan pemimpin kita dihina. Cuba korang hayati lagu patrotik 'anak kecil main api'. Hayati betul-betul dan gunakan fikiran korang yang waras. Wasallam. Dari saya ~ IBM

"CINA TETAP CINA HATI BUSUK SAMPAI KE USUS"

15 comments:

  1. sepatutnya budak tersebut dihantar ke PLKN utk buat kerja amal seoerti cuci jamban, potong rumput dan cuci longkang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ gabenor johor.

      Sumbat je dlm penjara. Keluar nanti baru dia sedar & hormat pd bangsa lain.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Kejadian seperti INI telah berulang acapkali berakhir dgn sori.AMAT DIMINTA KETEGASAN UNDANG UNDANG MENDIDIK .

    ReplyDelete
  3. Kejadian seperti INI telah berulang acapkali berakhir dgn sori.AMAT DIMINTA KETEGASAN UNDANG UNDANG MENDIDIK .

    ReplyDelete
  4. Hish.. ini tak bolehla budak ni betul tak tahu berterimakasih agaknya?Dia tak sedar ke gambar pm yang dipijak tu adalah pm yang paling menyayangi masyarakat dia.Apa saja permintaan masyarakat dia semua pm dah tunaikan cuma satu je permintaan kaum dia yang pm tak akan layan.Apakah permintaan itu?Ya!permintaan supaya pm letak jawatan hehehe itu tak boleh lah ar nanti ibarat nak lawan tokeh pulak.Pegi lah pijak gambar orang tua yang hati hitam tu confirm ada orang yang akan terlompat-lompat kegembiraan seperti diserang angin senggugut...itu baru boleh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ adib hakeemi,

      Soon. Kepala Mahathir mamak kutty akan dipijak oleh bangsa cina. Kerana apa? Mamak seko tu pemimpin yg 'diktator, korup dan kejam ala 'maha firaun. Heheheh. Itu pembangkang yg beri gelaran ' Mahathir Maha Firaun'.....ada percaya?

      Delete
  5. Tuan admin yang sungguh budiman,

    Soon!soon tu bila?Dalam tempoh 6 bulan tu ke????Masa dulu mana ada perbuatan biadap pijak gambar camni,hiish siapa lah besar punya harami ni ya kasi muka kat mereka sampai mereka dah berani kurang ajar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wait n see...huhuhuhu....nanti bila Tun mamak kutty kedlm, cow jamin le ye....

      Delete
  6. Hish lamanya dah aku tunggu dari masa TUN letak jawatan sampailah ke hari ini...masih tak masuk-masuk,boring betul ar asyik nak kena tunggu baik aku layan lagu ni...jgn tunggu lama-lama
    nanti lama- lama boleh kena senggugut...tuan admin yang budiman anda pun boleh nyanyi bersama...huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ adib hakeemi,

      Insyallah dgn doa cow.....soon akan masuk jumpa Anwar di sg buloh...dah tua dah...huhuhuhu...

      Delete
  7. Memang TUN dah tua dan saya tak putus-putus mendoakan TUN sihat selalu,Syukur lah dah 90 tahun pun itu pun masih power sehinggakan ada hamba allah tu yang konon nya mengaku berdarah pahlawan tapi boleh terkucil dan terus menghilangkan diri bila tahu orang tua tu nak face to face dgn dia.Kemana pahlawan tu menghilangkan diri eh...bawah kain bini ke???

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...