Friday, September 11, 2015

TUN MAHATHIR TERMAKAN 'NASI KANGKANG' PEMBANGKANG

JUMAAT, 11 SEPTEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA
BILA IBM bertanya  dan minta pendapat serta buah fikiran dari rakan-rakan akan tingkah laku dan yang semakin lantang mengkritik DS Najib serta bersama dengan BERSHIT 4, maka kita semua boleh buat satu kesimpulan bahawa pemikiran bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamed yang seakan-akan telah dijajah oleh pembangkang kerana menyertai perhimpunan BERSIH 4 hujung bulan lalu ada faktannya.  Rata-rata mereka semua mengakui akan kebenaranya dan  amat setuju sekali. Itulah kebenaranya. Perkara yang sama juga dinyatakan oleh  Pengerusi Gabungan NGO-NGO Melayu Datuk Jamal Md Yunos. Tun kini dilihat memang telah dijelajah oleh pembangkang. Ibarat kata perpatah termakan "Nasi Kangkang". Pemikiran Tun Mamak kutty dilihat sudah berceramuk. Berkemungkinan juga dah 'nyanyuk'. Datuk Jamal adalah antara yang menyokong himpunan Baju Merah 16 September ini juga  berkata pemikiran orang Melayu turut dijajah ekoran perhimpunan BERSHIT 4 yang majoritinya dihadiri kaum Cina.
 Jelas 90 peratus yang hadir dalam BERSHIT 4 adalah Cina DAP dan ia mengambarkan perhimpunan tersebut dianjurkan oleh orang Cina DAPigs. Jadi, pemikiran bangsa lain termasuk orang Melayu telah dijajah termasuk Tun M kerana hadir BERSHIT 4. Datuk Jamal ditemui dalam sidang media di Kelab Raja Sulaiman Kampung Baru semalam. Beliau yang juga ketua Umno Sungai Besar berkata kehadiran bekas Presiden Umno itu hanya mengambil kesempatan dalam perhimpunan BERSHIT 4 demi kepentingan peribadinya. Tun mamak ada sesuatu benda yang beliau nak, sebab itu dia hadir BERSHIT 4 minggu yang lepas. Tun mamak kutty akan lakukan apa sahaja asalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dapat digulingkan. Itu cara psikologi Tun Mahathir, kata Datuk Jamal lagi.
Sementara  itu Datuk Jamal juga berkata perhimpunan itu ('Himpunan Melayu Bersatu") tetap akan diteruskan sekiranya tidak mendapat permit. Soal polis tak bagi, itu terpulang pada mereka tapi kita tetap akan turun kerana ingin menyambut hari Malaysia. Kita bersetuju pada 16 September ini (kerana ia) Hari Malaysia, katanya yang menambah perhimpunan itu dianjurkan oleh Persatuan Seni Silat Kebangsaan (Pesaka). Perkiraan oleh Datuk Jamal menjangkakan 300 ratus ribu akan turun ke perhimpunan tersebut dan 30 ribu daripadanya adalah dari NGO-NGO Melayu. 
Perhimpunan itu akan bermula pada jam 11 pagi sehingga 12 malam dan akan bermula dari Bukit Bintang melalui ke Petaling Street dan berakhir di Padang Merbok. Bagaimanapun Datuk Jamal berkata, atur cara penuh mengenai perhimpunan ini akan diumumkan dalam sidang media seterusnya. Harap maklum. Wasallam. Dari saya ~ IBM
"PERHIMPUNAN MELAYU BERSATU TETAP AKAN DITERUSKAN WALAUPUN TANPA PERMIT"

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...