Sunday, June 5, 2011

Ulama terkedu, Mat Sabu tersenyum...

DARI MEJA IBM :

ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA

BERJAYA MEMECAH DOMINASI ULAMA

KUALA LUMPUR - Tersenyum lebar, puas.
Mohamad Sabu berjaya mengungguli bagi jawatan Timbalan Presiden Pas dengan memperolehi 420 undi. Dengan itu, beliau mencipta sejarah memecahkan dominasi kepimpinan ulama bagi jawatan berkenaan.

Penyandangnya sebelum ini, Nasharuddin Mat Isa, gagal mempertahankan jawatan disandangnnya pada 2005, dengan mendapat undi terendah dengan 224 undi, manakala Datuk Tuan Ibrahim Titan Man mendapat 339 undi.

Sebelum ini, ada desas desus mengatakan jika Mat Sabu menang, akan menguntungkan Umno. Apakah yang di maksudkan menguntungkan Umno..?. ..sedangkan Mat Sabu adalah seorang pemimpin Pas yang lantang mengkritik Umno, memaki hamun jika berceramah dan dia jugalah yang mengelar DS Anwar Ibrahim dengan gelaran 'Al-Juburi'.

Mungkin juga di pihak Umno, terlalu banyak rahsia dan kelemahan Mat Sabu ada di tangan pemimpin-pemimpin Umno, maka senanglah nak tembak Mat Sabu. Mungkinlah begitu agaknya. Tapi, tidak bagi Anwar Ibrahim. Mat Sabu memang dah lama mendendami Anwar Ibrahim. Dengan menyandang jawatan Timbalan Presiden Pas, ini membuatkan Al- juburi panas buntut dan tak senang duduk.

Bagi para ulama pula, mereka terkedu, sedih dan tertanya-tanya dimana silapnya. Adakah ini akan membawa perpecahan di dalam Parti Pas..?...sama-sama kita tungguuuuuuu.....
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...