Wednesday, June 1, 2011

Rasuah bolasepak : Pemain Negeri Sembilan sedia bagi kerjasama

DARI MEJA IBM :
SEMBANG - SEMBANG BOLA

"Saya sedia tampil memberi kerjasama dengan SPRM" - Aidil Zafuan


ASSALAMU'ALAIKUM W.B.T DAN SALAM UKHWAH

TONGGAK pertahanan Negeri Sembilan, Aidil Zafuan Abdul Razak bersedia memberi kerjasama penuh jika di panggil pihak suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai isu rasuah.

Katanya, setakat ini belia difahamkan tiada pemain Liga Super terbabit dengan dakwaan dalam mengatur keputusan perlawanan sehingga menyebabkan prestasi pasukan Hobenjang-Hoben musim ini.



Beliau berjanji akan tampil memberi kerjasama penuh seandainya dipanggil pihak SPRM bagi menjalankan siasatan dakwaan yang mengaitkan pasukan Negeri Sembilan terlibat dengan skandal mengatur perlawanan.

Menurutnya, beliau tidak mahu menuduh sesiapa mengenai perkara ini dan jika ianya benar-benar berlaku, biarlah pihak atasan membuat dan mengambil tindakan sewajarnya. Beliau tidak lupa mengucapkan terima kasih kepada Menteri Besar yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS), Datuk Seri Mohamad Hassan yang banyak memberi sokongan kepada pasukannya termasuk soal gaji dan keselesaan pemain.

Tentang isu rasuah ini, beliau betul-betul rasa terkejut dan berharap itu semua tidak berlaku di persada bolasepak negara dan pasukannya sendiri, Negeri Sembilan.

Kesimpulannya, jauhilah rasuah, kerana rasuah akan memudaratkan kita semua. Negara akan terus maju tanpa rasuah, dan sukan bolasepak negara akan terus berkembang tanpa rasuah.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...