Saturday, February 22, 2014

SEKO PKR SEKO PAS. SABAH DAN SARAWAK HALAU MEREKA. PADAN MUKA..HAHAHAHA!!

SABTU, 22 FEBRUARI 2014
ALIMAN MUSUH FELDA..ALIMAN MUSUH FELDA..ALIMAN MUSUH FELDA!!
MASIHKAH anda semua ingat tarikh 7hb April 2013? Kecoh hari tu. Seluruh negara tertumpu kepada insiden pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dihalau dan tidak dibenarkan memasuki Sabah atas sebab-sebab keselamatan. Ingatkah anda semua insiden berdarah di Lahat Datu? Cina PKR ini mempesenda dan memperlekehkan insiden tersebut dan mengatakan semuanya itu adalah sendiwara Umno. Kurang ajar punya Cina PKR. Walaupun perbuatannya itu menimbulkan kemarahan orang-orang UMNO, tapi, Cina PKR itu masih berani untuk pergi ke Sabah, untuk tujuan apa, tidak diketahui. Malangnya, beliau ditahan di lapangan Terbang Kota Kinabalu dan diusir keluar dari Sabah. Itulah Tian Chua pemimpin kanan PKR yang kurang ajar dan melampau.

Hari ini, tiba giliran Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mazlan Aliman pula lagi tidak dibenarkan memasuki Sarawak pada hari ini, Sabtu. Menurut kenyataan beliau di Facebook, Mazlan mendakwa arahan itu daripada kerajaan negeri Sarawak. Beliau telah ditahan oleh pegawai Imigresen apabila tiba di Lapangan Terbang Sibu pada pukul 11.25 pagi tadi. Menurut kata jurucakap seorang Pegawai Imigresen berkata kerajaan Sarawak tidak benarkan Mazlan masuk. Mazlan berkata, beliau percaya bahawa larangan kemasukan itu mempunyai kaitan dengan himpunan Sarawak mengenai tuntutan hak tanah yang akan dilaksanakan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Beting Maro pada Ahad.
Imbas Kembali Perihal Tian Chua :
DILARANG MEMASUKI SABAH OLEH UMNO? TAPI UMNO JUGA YANG MEMAAFKAN CINA PKR INI. APA CERITA?
Mazlan turut menyiarkan gambar, yang kelihatan seperti surat rasmi daripada Pejabat Imigresen Lapangan Terbang Sibu, yang menunjukkan sebab di sebalik larangan itu. Katanya atas sebab-sebab keselamatan. Baru saja mendarat di Lapangan Terbang Senai pada pukul 2.05 petang tiba-tiba diusir keluar dari Sarawak.. beliau telah diklasifikasikan sebagai pengganas! katanya. Rupa-rupanya pada 6 Julai 2011, Mazlan yang juga Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), pernah tidak dibenarkan masuk ke Sarawak sebaik sahaja beliau mendarat di Lapangan Terbang Miri.
Itulah, lain kali jangan berlagak sombong, nak jadin hero konon. Apa Mazlan ingat Sarawak tu bapak dia yang punya? Hormat le sikit kat orang di sana. Jangan kerana terlalu fanatik dengan politik sampai terbawa-bawa ke negeri orang. Sensitiviti orang Sarawak mesti di hormati. IBM boleh agak niat dan tujuan si Mazlan ni memasuki Sarawak. Nak ajak orang sana berhimpun dan berdemo mengenai tuntutan hak tanah penuduk di Sarawak. Tak berjaya menghasut orang-orang Felda di Semenanjung, datang pulak ke Sarawak nak buat kacau. Binawe punya manusia. Tak mahu lekas mampus orang seperti si Mazlan ni ye? PAS memang hamPAS!!  ~ Wasalam


"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...