Tuesday, February 18, 2014

APA MASALAH INDIA HINDRAFF SEKO NI MENYURUH PM LEPASKAN JAWATAN??

SELASA, 18 FEBRUARI 2014
INILAH masalahnya apabila kepentingan diri diletak dihadapan dan mengetepikan hak orang lain. Bila gagal mencapai apa dia hendak, mulalah cari salah orang lain. Pada hal semua kehendak telah di laksanakan sedikit-demi sedikit. IBM amat bersetuju dengan apa yang di suarakan oleh Ketua Pemuda Umno Malaysia Khairy Jamaluddin apabila P. Waythamoorthy menyunding jari dan menyalahkan Datuk Seri Najib Tun Razak kerana kegagalan bekas Senator dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu melaksanakan perubahan.

IBM nak tanya, perubahan yang macam puak-puak Hindraff dan ketua mereka, Waythamoorthy hendak? Bagi depa projek banyak-banyak, hulur duit tiap-tiap bulan. Bagi mereka beli rumah dengan harga yang paling murah. Itu ke yang mereka hendak? Tapi, apa yang sebenarnya IBM dengar ialah segala bantuan kerajaan yang berbentuk tunai, hendaklah di salurkan kepada Anay yang bernama Waythamoorthy dahulu. Banyak cantik!
Menurut Khairy di dalam penulisan twitternya, Menteri Belia dan Sukan itu berkata Waythamoorthy tidak bertindak sebagai peserta pasukan dan tidak melaksanakan apa yang diperjuangkannya. Dan sumber mengatakan Waythamoorthy mendesak supaya semua bajet kerajaan untuk masyarakat India diletakkan di bawah budi bicaranya kerana beliau mahu mengawal wang, dengan mengetepikan agensi dan kementerian. Betul seperti apa yang IBM kata kat atas tu. Semuanya kerana wang. Pemimpin ke namanya ni?

Apabila apa yang dia (Waythamoorthy) mahu tak dapat, beliau berhenti dan menyalahkan Perdana Menteri, kata Khairy. Sumber juga mengatakan apabila Waythamoorthy membawa hal-hal tertentu ke perhatian Datuk Seri Najib, segalanya diselesaikan. Jadi, apa masalahnya sekarang, apa lagi si Moorthy ini hendak? Bagaimana pun menurut Khairy sekalipun ketiadaan Waythamoorthy, kerajaan tetap komited memajukan masyarakat India dan menyelesaikan isu seperti pendidikan dan kemiskinan. Seperti kata-kata dan janji Kerajaan BN, "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" 

Minggu lepas, kecoh satu Malaysia apabila Waythamoorthy mengumumkan melepaskan semua jawatannya, dengan mendakwa kerajaan tidak melakukan perubahan sosio-ekonomi untuk membantu masyarakat miskin India.  Maka, bermacam-macam spekulasi dan tohaman yang pembangkang lemparkan terhadap kerajaan BN. Ala, biasalah pembangkang. Sentiasa 'menangguk di air yang keruh'. Kita lupakan pasal pemimpin India Hindraff seko ni. Yang penting, Perdana Menteri kotakan apa yang telah dijanjikan kepada kaum India dan kaum-kaum yang lain.

Desakkan si Waythamoorthy supaya Datuk Seri Najib melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri, kita anggapkan sebagai gurauan petang, akan berlalu begitu sahaja. Tak jadi kudis pun. Biarkan dia melalak. Lambat laun diamlah dia tu. Wasallam.
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...