Wednesday, February 19, 2014

ZAHID HAMIDI KEKAL MP BAGAN DATOH

RABU, 19 FEBRUARI 2014
AKHIRNYA terbukti bahawa kemenangan Barisan Nasional (BN) bagi Parlimen Bagan Datoh terjawab juga. Bukan kerana rasuah seperti apa yang di didakwa oleh pembangkang untuk membatalkan kemenangan calon BN, iaitu Datuk Seri Zahid Hamidi. Mahkamah Pilihan Raya menetapkan Datuk Seri Zahid Hamidi kekal menganggotai Ahli Parlimen Bagan Datoh selepas membenarkan bantahan awal oleh peguamnya terhadap dua petisyen yang difailkan terhadapnya. Hakim Mahkamah Pilihan Raya Keadilan Hasnah Mohammed Hashim Calon berkata Madhi Hasan dari PKR dan pengundi Azmi Sulaiman, tidak mempunyai fakta yang mencukupi untuk menyokong dakwaan mereka amalan rasuah.

Justeru Hasnah memutuskan bahawa kedua-dua petisyen adalah tidak sah dan rosak sekaligus mengesahkan Zahid adalah ahli Bagan Datoh yang dipilih Parlimen. Kedua-dua pempetisyen diminta membayar kos sebanyak RM25,000 kepada Zahid. Untuk rekod, Madhi dan Azmi telah memfailkan dua petisyen atas alasan bahawa Zahid, yang juga Menteri Dalam Negeri telah didakwa melakukan amalan rasuah dan menyalahi undang-undang. Antaranya termasuk membeli undi dan perbelanjaan di atas RM200,000 had dibenarkan dalam kempen pilihan raya bagi kerusi Parlimen Bagan Datoh. Pada Pilihan Raya Umum ke 13 lalu, Zahid memperolehi 17,176 undi sementara Madhi dari PKR memperoleh 15,068 undi.

Kalau kita dipihak yang benar, apa jua yang pembangkang buat, ianya tidak akan jadi. Sekarang Datuk Seri Zahid boleh tidur lena dan dapat menjalankan tanggung jawabnya sebagi seorang Ahli Parlimen dan juga Menteri di dalam negeri (KDN). Teruskan tugasan mu Datuk Seri. Tunjukkan ketegasan mu. Jangan beri muka kepada pembangkang yang cuba menghuru-harakan negara kita ini. Nun jauh di Bagan Datoh, jangan lupakan para pengundi yang telah menyokong Datuk Seri. Dekati mereka, dengar rintihan mereka dan janji mesti ditepati. Wasallam.

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA" 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...