Monday, February 24, 2014

JAHAT SUNGGUH KERAJAAN BN KEDAH NI YE. HARGA GETAH JATUH TERUK. PENOREH TAK BOLEH CARI MAKAN. PEMUDA PAS BOLEH TOLONG KE?

ISNIN, 24 FEBRUARI 2014
HARGA GETAH TURUN PUN SALAH BN/UMNO..HARGA GETAH TURUN PUN SALAH BN/UMNO?
ITULAH kerja pembangkang. Tak habis-habis nak buat demo sana-sini. Dah ada kerja ke apa diorang ni? Laporan seorang rakan IBM dari Kedah bahawa satu demonstrasi akan diadakan pada 5 April ini sebagai tanda solidariti kepada penoreh gerah yang terkesan dengan penurunan harga komoditi itu. Perancangan telah diatur dan ianya dari mulut  Dewan Pemuda PAS Pusat sendiri.

Difahamkan, semasa di dalam sidang media Mereka (Pemuda PAS) hari ini, Ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat (gambar bawah kanan) berkata PAS Kedah akan menganjurkan demonstrasi itu yang dijadual berlangsung di Baling pada petang tarikh tersebut. Tujuan perhimpunan itu diadakan adalah sebahagian kempen bersepadu mendesak kerajaan mendengar rungutan penoreh getah, terutama mereka yang tidak memiliki tanah di mana mereka bekerja.

Penoreh getah di Sik, Padang terap dan Baling, semuanya di Kedah masing-masing telah menganjurkan bantahan mereka terhadap kerajaan negeri berhubung harga getah. Harga getah kini memcecah RM2.50 sekilo gram berbanding RM3.00 pada Januari tahun ini. Kesimpulannya, adakah dengan berdemo seperti orang gila harga getah akan naik sekali gus dapat menambahkan pendapat penoreh-penoreh getah tersebut? apa tujuan Pemuda PAS menganjurkan demonstrasi tersebut, nak jadi hero ke atau ada undang disebalik batu? Kita dah sedia maklum akan perangai pembangkang ni. Bila harga getah melambung tak ada pulak kata kerajaan bagus, tapi bila harga getah jatuh, salahkan kerajaan pulak. Hampeh betui.

Yang hairannya tu,  bila harga getah jatuh, mereka tampil ke depan kononnya nak membela nasib penoreh-penoreh getah yang menghadapi akan penurunan harga komoditi tersebut. Memang biol dan sundal le Pemuda PAS ni Kenapa tidak Pemuda PAS berbincang atau bertemu dahulu dengan kerajaan negeri Kedah, bertanya apakah yang menyebabkan harga getah turun dan berbincang bagaimana nak mengatasin dan membantu penaroh-penoreh yang terlibat? Ini tidak, tiba-tiba je nak buat demostrasi. Tapi, bila difikir-fikirkan itukan kerja depa dan berdemo tu dah menjadi asam garam mereka.

Lagi pun pembangkang ni suka 'masuk bakul angkat sendiri'. Apabila ianya dapat diselesaikan, maka keluarlah di akhbar-akhbar mereka terutamanya akhbar pencentus fitnah, HarakahDaily  yang menyatakan merekalah yang mendesak kerajaan negeri dan akur dengan kehendak mereka. Maka, penoreh-penoreh getah yang tidak tahu menahu ni pun kata, wow, hebat pemuda PAS ni. Tapi, secara realitinya, pemuda PAS diibaratkan  sebagai sebuah tin, tin kosong, tak ada isi pun. Itulah warna sebenarnya pemuda PAS. Lebih kurang macam induknya jugak.

Kita tengok le apa yang akan berlaku pada 5hb April ini. Tapi, kenapa lama sangat ye? Nanti kesian penoreh-penoreh tu tak cukup duit nak menyara keluarga mereka. Harga getah jatuh salah BN/Umno juga ke? dan Pemuda PAS boleh tolong ke? Huluk...huluk le sikit. Hehehehe. PAS..PIS..PUSSYCAT. PAS hamPEHHH! Wasallam.

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...