Wednesday, February 26, 2014

PKR DILANDA DEMAM SAMAN MENYAMAN PETANDA PARTI NAK ROBOH!!

RABU, 26 FEBRUARI 2014


PAKATAN RAKYAT DIAMBANG PERPECAHAN
AZMIN SAMAN 'SUARA KEADILAN'

BELUM lagi reda pasal seorang bekas wakil rakyat PKR menyaman Presiden PAS, Datuk Seri Haji Awang, kini timbul pula lagi satu mala pertaka yang mana diberitakan Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali berkemungkinan akan menyaman portal rasmi PKR iaitu, 'Suara Keadilan'. Ramai dikalangan orang-orang kuat dan ahli-ahli PKR terkejut dengan tindakan Azmin itu. Untuk meredakan keadaan, ahli majlis tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) sedang menyiasat desas-desus yang mendakwa Timbalan Presidennya itu, Mohamed Azmin Ali menyaman lidah rasmi parti itu sendiri - Suara Keadilan kerana menyiarkan laporan berunsur fitnah. 
Kerataan akhbar Hj Hadi kena saman :
HJ HADI KENA SAMAN RM2JUTA..HJ HADI KENA SAMAN RM2JUTA..
Sehubungan itu PKR menubuhkan jawatankuasa khas yang diketuai Ketua Penerangannya, Dr Muhammad Nur Manuty bagi mendapatkan fakta lengkap mengenai perkara itu. Bagaimanapun hingga kini Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail (gambar bawah kiri) masih belum dapat mengesahkan kesahihan maklumat berkenaan. Mengikut sumber, perkara itu dibangkit dalam mesyuarat MPP (Majlis Pimpinan Pusat) yang diadakan di Kajang baru-baru ini mengenai tulisan saudara Hishamuddin Rais (gambar bawah kanan) di dalam Suara Keadilan yang dikaitkan menyentuh atau bernada serangan terhadap beberapa pemimpin. Keputusan dari MPP ialah menubuhkan sebuah jawatankuasa yang terdiri daripada lima orang untuk kemudiannya berjumpa dengan kumpulan Suara Keadilan bagi mengumpulkan maklumat, latar belakang dan mendengar pandangan mereka, katanya  hari ini, Rabu.
Jelas Saiduddin, PKR hanya akan bertindak selepas mendapatkan fakta lengkap terhadap siasatan yang sedang dijalankan itu. Kalau nanti mereka menemui maklumat seperti surat guaman dan sebagainya ke atas Suara Keadilan, jawatan kuasa itu akan bawa saranan kepada pimpinan pusat. Buat masa ini beliau belum terima apa-apa lagi. Tentang saman yang disuarakan oleh Azmin Ali  tidak begitu jelas (saman Suara Keadilan)...hanya diberitahu melalui SMS. Tapi, beliau sendiri belum tengok lagi surat peguam itu, katanya. Sebelum ini timbul laporan di media bahawa Suara Keadilan diarahkan PKR memberi penjelasan berhubung penyiaran artikel Hishamuddin sebagai kolumnis lidah parti itu yang bertajuk “Khalid dan Azmin” kerana dikatakan memfitnah Azmin.
Artikel itu disiarkan Suara Keadilan bilangan 160 pada 11 Februari lalu. Artikel tersebut menganalisis dan menerangkan kemelut yang melanda antara Azmin dan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Dalam artikel itu, Hishamuddin menyifatkan Azmin masih mempunyai unsur dan ideologi Umno dan kurang disenangi parti komponen Pakatan Rakyat (PR) lain seperti PAS dan DAP. Tapi, maklumat terkini yang IBM dapat dari rakan PKR yang boleh dipercayai, bahawa tujuan Azmin berbuat demekian kerana Azmin merasakan bahawa beliau akan disingkirkan dari PKR. Sebelum beliau disingkir atau tersingkir semasa pemilihan parti PKR tak lama  lagi, baik beliau meneruskan saman fitnah terhadap beliau.
Ini jelas menunjukkan bahawa pemimpin-pemimpin dalam PKR sudah tidak sehaluan lagi. Bak kata perpatah, 'retak menanti belah'. Akan berkecaikah PKR? Kalau umur panjang, kita semua boleh saksikan yang juga berkemungkinan PKR akan dibubarkan. Tunggu!! Wasallam.
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...