Monday, February 10, 2014

KENAPA NAK BUANG MASA BUAT REPORT SEMATA-MATA MINTA TERASA KOK@COCK MINTA MAAF??...BANYAK KERJA LAIN BOLEH BUAT LA......

ISNIN, 10 FEBRUARI 2014
LAGI-lagi kisah video klip Teresa Kok@ Cock "Onederful Malaysia CNY 2014" diperkatakan. Isu ini begitu hangat 'bak goreng pisang'. Surat Khabar laris, habis dijual. Bagi IBM pulak dah naik muak. Tak ada cerita lain ke nak posting, tanya seorang pembaca blog pada IBM semalam. IBM tak jawap apapun. Tapi, memang ada lojiknya. Kenapa kita (orang Umno) asyik nak buat report bila terjadinya isu-isu sensitif seperti ini. Perkauman, penghinaan terhadap kaum dan agama? Memang ianya amat sensitif. Pihak yang melakukanya harus dihukum. Penjara atau bla....blaa...blaaa.

Maka, report Polis dibuat. Tapi, yang menyakitkan hati IBM ialah, berbaloikah segala report yang dibuat di seluruh negara semata-mata meminta Teresa Kok@Cock minta maaf secara terbuka diatas kebiadapan beliau membuat video klip yang menyentuh sensitiviti kaum lain? Sekali lagi IBM tanya, berbaloi kah? IBM bukan nak menyebelahi si nonya sial ni. Tapi, cara yang kita buat ini tidak berbaloi langsung. Kita memperbodoh-bodohkan diri kita sendiri. Akhirnya isu ini tidak kemana pun. Teresa Kok dibebaskan. Dah banyak beno kes serupa ini berlaku. Akhir ceritanya selesai di luar Mahkamah, dimaafkan. Apa barang!!

Ini yang berlaku di Shah Alam. Hari ini, kira-kira 20 ahli Umno Bahagian Shah Alam memberi amaran dan masa kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok untuk memohon maaf berhubung kontroversi video Tahun Baharu Cina yang dikaitkan dengan beliau. Diketuai oleh Ketua Umno Shah Alam, Azhari Shaari yang mengetuai kumpulan itu untuk membuat dua laporan polis terhadap Kok hari ini, Isnin, berkata sekiranya pemimpin DAP itu gagal untuk membuat permohonan maaf dalam tempoh yang diberikan, beliau akan meminta badan-badan bukan kerajaan (NGO) untuk menyertai kumpulannya bagi mengadakan bantahan.

Menurut Azhari, beliau tidak pasti apakah yang ingin dibuktikan oleh Kok menerusi video itu. Ianya dilihat seolah beliau mengajar rakyat untuk membuat sindiran antara satu sama lain, katanya. Sehubungan itu, kita memberi masa kepada beliau untuk memohon maaf berhubung video itu dan sekiranya beliau terus melihat tidak apa yang salah dengan penerbitan video tersebut, kita akan meminta NGO-NGO untuk menyertai kita, katanya kepada para pemberita di ibu pejabat polis Shah Alam.
Ditanya mengenai pandangannya berhubung NGO yang menawarkan wang untuk menampar Kok ekoran penerbitan video itu, Azhari berkata, Umno tidak membiarkan tindakan yang ekstrem seumpama itu. "Kita pastinya menentang keganasan dan saya akan pastikan tiada sesiapa pun daripada Umno akan menampar Kok. "Jika terdapat insiden seseorang yang menampar Kok, kita percaya polis akan mengambil tindakan yang sewajarnya, katanya.
Seperti yang IBM post ke dalam blog IBM "ibm-akusayangumno.blogspot.com"pada Khamis lalu, dimana sekumpulan kira-kira 50 individu yang mendakwa sebagai sebahagian daripada NGO, membuat bantahan di sepanjang Jalan Tun Perak terhadap video yang dikaitkan dengan Kok. Mereka turut menawarkan ganjaran RM500 kepada sesiapa yang berjaya menampar Kok. Ganjaran itu kemudiannya dinaikkan kepada RM1,200.
Mereka kemudiannya menyembelih ayam dan melumurkan darah ayam itu pada poster yang memaparkan wajah Kok, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Ahli Parlimen Machang Bubuk, Lee Khai Loon. Maka, sekelip mata sahaja, ramai yang mengutuk akan perbuatan kumpulan NGO yang berbuat demekian. Kurang ajar, tak bertamadunlah.....macam-macam lagi cemohan yang NGO tersebut terima.
Akhir kata, untuk isu si nonya Teresa Kok ni, elok kita cari cari lain dengan keadah yang lain. Fikir-fikirkan, jangan sdampai kaum lain di negara kita ini hilang hormat pada kita orang-orang melayu, kerana harus diingatkan kaum Cinabeng ini di lindungi oleh orang-orang melayu dari PAS dan PKR. Itu sebab depa naik tocang, termasuklah Teresa Kok ini. IBM dengar wanita UMNO Petaling Jaya Utara (PJU) pun buat report polis juga di Balai Polis Damansara Utama ye . Hehehehe...buang masa je korang. Wasallam.
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. kenapa org Melayu ni pelik suka mintak musuh mintak maaf? mmg itu kerja mereka utk hina dan cari pasal.. maaf ni akan lahir dr org yg sesal dgn kesalahan.. klu duk pakse2 cmtu..dia tipu2 pun org UMNO dh syok ke? esok dia main acah lagi..diperbodoh je kerje..

    yg pnting tingkatkan tekanan pd Cock Teresa nih.. dn tarik perpaduan org Melayu dgn menyebarkan sikap DAP sebenar berulang2.. biar pun awal2 macai PAS tkkn terima malah kutuk UMNO tp lama kelamaan mereka akan sedar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. IBM ~ PASDAPX,

      Salam. Itu yg pelinya tentang sikap sesetengah org2 Melayu terutamanya UMNO. Memang suka buat kerja bodoh sprt itu. Mohon maaf secara terbuak. Apa jadahnya tu? Nonya Teresa Kok & geng2 cinabeng yg lain akan ketawa berdekah2 dan akhirnya mereka akan buat lagi dan lagi.....

      PAS, tak usah citer pasal Parti sesat ni. Satu sen pun tak guna. Mereka rela diperkudakan demi politik songsang depa...HAMPEHHH!. Harap org2 Melayu sedar dan gunakan keadah baru utk menyedarkan cinabeng ni...WA

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...