Friday, February 28, 2014

KES SAMAN PAPAGOMO : NUAR BERAHIM BERANGAN MENANG RM100 JUTA, TAPI DAPAT RM800 RIBU SAHAJA..KAH..KAH..KAH!!

JUMAAT, 28 FEBRUARI 2014
SEBELUM ini, Anwar Berahim berangan-angan akan menang dalam kes samannya terhadap pengandali blog 'Papa Gomo'  sebanyak RM100 juta kerana menfitnah dan mengaitkannya dalam video seks dengan seorang lelaki. Betul, hari ini Anwar Brahim menang dalam kes tersebut, tapi, angan-angan untuk membawa pulang RM100 juta tidak kesampaian apabila Mahkamah memerintah Wan Muhammad Azri hanya membayar ganti rugi sebanyak RM800 ribu kepada Ketua Pembangkang, Anwar Brahim. 

Seperti yang kita tahu, pada 21 Mac tahun lalu, Anwar memfailkan saman menuntut ganti rugi berjumlah RM100 juta kerana mendakwa Wan Muhammad Azri menyiarkan empat siri perkataan fitnah di laman blog berkenaan pada 16, 17, 19 dan 20 Mac 2013. Selain ganti rugi am, teruk, teladan, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan wajar oleh mahkamah, beliau memohon satu perintah injunksi bagi menghalang defendan terus menerbitkan perkataan fitnah dan imej berkenaan.
Prosiding perbicaraan yang bermula semalam memanggil dua saksi plaintif termasuk Anwar dan seorang saksi defendan iaitu Wan Muhammad Azri memberi keterangan. Walaupun Wan Muhammad Azri kalah di dalam kes tersebut, tapi, beliau masih tidak mengaku bahawa beliau adalah 'Papagomo'. IBM rasa Wan Muhammad Azri balik dengan senyuman, tapi, Anwar Brahim mungkin tengah marah gila kerana tak dapat guna duit tu untuk kempen PRK DUN Kajang. Hahaha.

Mungkin sekarang ni kepala Nuar Brahim tengah berserabut, tertekan di segi sudut. Ini, sedikit sebanyak akan menjejaskan pristasi beliau bagi menghadapi PRK DUN Kajang. Orang harapannya, Khalid gagap pun sudah mula rengang dengan beliau, jarang-jarang kelihatan di Kajang untuk membantu Anwar berkempen. Itu pertanda Anwar akan lingkup. Insyallah. Wasallam
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...