Friday, September 26, 2014

PRK PENGKALAN KUBOR : PAS BAGI ALASAN KALAH KERANA MASALAH DALAME. HUHUHU!!

JUMAAT, 26 SEPT 2014

SUMBER....
SEPERTI biasa, PAS akan mencari seribu alasan di atas kekalahan calon mereka di PRK Pengkalan Kubor semalam. Sumer dari Kelantan memberi tahu bahawa Pengarah Jentera PAS Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN PengkalaKubor Datuk Tuan Ibrahim memberi alasan faktoketidakhadiran pemimpin Pakatan Rakyat dan masaladalamaparti punca  kekalahan PAS.  Boleh terima ke alasan tu? Secara keseluruhan, ketidakhadiran pemimpin Pakatan terutama DAP menjadi tamparan hebat kepada PAS. Bukan faktor. Cuma ia hanya polemik dalaman tentang apa yang berlaku. Kalau kita tengok, semua orang pun turun (berkempen). Tapi, kalah jugak. Tuan Ibrahim reda dengan apa yang berlaku. Soal sedih memanglah, cuma hak kita ialah usaha, ikhtiar dan tawakal, katanya apabila ditanya oleh para wartawan semalam. Keputusan semalam, BN mendapat 9,961 undi manakala PAS mendapat 7,326 undi. Calon bebas pula mendapat 38 undi. Seramai 73 peratus daripada 23,929 pemilih berdaftar keluar mengundi, lebih rendah daripada kadar 80 peratus pada pilihan raya umum lepas. 

Di imbas kembali pada pilihan raya umum ke-13 pada Mei tahun lalu, bekas ADUN BN Datuk Noor Zahidi mengalahkan calon PKR Saharun Ibrahim dan calon bebas, Izat Bukhary dengan majoriti 1,736 undi. PRK itu menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara calon BN Mat Razi Mat Ail, calon PAS Wan Rosdi Wan Ibrahim dan calon Bebas, Izat Bukhary Ismail Bukhary. Selain itu, Tuan Ibrahim juga berkata, faktor bantuan yang diberikan oleh kerajaan kepada masyarakat miskin di kawasan itu juga menjadi salah satu punca kekalahan mereka. Malah, beliau juga berkata, kekalahan pilihan raya kecil kali ini juga mungkin disebabkan faktor pengundi luar yang tidak balik untuk mengundi. Satu lagi alasan lapuk dari PAS. Juga katanya, faktor pengundi luar yang menyokong PAS tak boleh balik juga antara punca kekalahan kerana pengundi luar ini cenderung pada PAS. Dan pengundi muda di kawasan ini juga di luar jangkaan kerana prestasi pengundi muda di kawasan ini seperti ada sesuatu yang tidak kena. 

Selain itu PAS menuduh bahawa sogokan kepada golongan miskin menjurus kekalahan PAS dan beliau harap akan buat post-mortem mengenai perkara ini, katanya lagi. Sementara itu, Wan Rosdi pula berkata, beliau mengucapkan terima kasih kepada seluruh jentera dan turut reda dengan kekalahan tersebut. Beliau reda dan sebagai calon parti beliauucapkan terima kasih pada seluruh jentera parti dari seluruh kawasan dan negeri, katanya ringkas. Kepada PAS, kalau dah kalah tu, kalahlah, jangan mencari salah orang dan menuduh yang bukan-bukan. Ingat, tuhan tidak suka pada orang yang takur. PAS dan pemimpin-pemimpinya terlalu takbur, terutamanya si tua bangka, bekas Menteri Besar Kelantan dan juga Mulsyidur Am PAS yang tak mahu berubah asyik mendoakan yang buruk-buruk terhadap orang-orang UMNO. Sekarang tuhan telah tunjukkan. Makbul sangatkah doa Nik Aziz? Fikir-fikirkan. Wasallam ~ IBM

2 comments:

  1. Ok sket la dr puak PAS haramjadah ni menyalahkan UMNO pakai pengundi bangla atau siam.
    PAS kan keje cari taik je utk letak pd UMNO.
    Mreka tak salahkan Pork Nick yg doa melaknat atau menyalahkan parti mereka yg jd barua PKR DAP.. rakyat tolak kezaliman PR!

    ReplyDelete
  2. ibm~PASDAPX,

    SALAM. PAS MEMANG HARAMJADAH

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...