Friday, December 2, 2011

BODOH MACAM LEMBU!! ADA HATI MAT SABUN NAK HERET PM KE MAHKAMAH

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

ADA hati nak heret PM ke Mahkamah. Bodoh punya Mat Sbu. Bodoh macam lembu. Tak habis buat hal, cari pasal. Apa lagi yang Mat Sabu dan Pas tak puas hati lagi tentang rang undang-undang (RUU) yang telah dibentang dan telah pun diluluskan sebulat suara oleh Dewan?. Manusia keparat ni dan partinya Pas memang suka membuat kecoh, berdemo dan buat perhimpunan haram. Tak serik-serik.


Kalau kepala tu kepala biol, busuk hati, inilah jadinya. Semua yang kerajaan buat semuanya tak betul, depa saja lah yang betul. Bayangkan rang undang-undang Perhimpunan Aman telah pun diluluskan dengan sebulat suara, tapi, Mat Sabu  dan puak-puaknya (Pas), masih tak puas hati, nak protes pulak?..aduh, aduh, manusia jenis apa le ko ni Mat Sabu?

IBM rasa, hidup mati Mat Sabu ni, asyik nak berdemo, protes dan menfitnah. Ko dan parti Pas ko sama saja, sesat. Itu sebab orang kata, Pas adalah 'parti agama sesat'. Apapun, niat kamu nak saman PM tu tak akan berjaya. Ko akan kalah wahai Mat Sabu. Tunggu dan lihat. Jangan cuba-cuba main api, kelak tangan yang terbakar. - IBM

Bil Perhimpunan Aman: PAS heret PM ke mahkamah
PAS hari ini memfailkan semakan kehakiman ke atas terhadap perdana menteri dan kerajaan Malaysia kerana membentangkan rang undang-undang Perhimpunan Aman yang didakwa bertentangan dengan perlembagaan.

NONEDalam saman yang difailkan oleh Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu (kanan) dan dua anggota parlimennya di Mahkamah Tingggi Kuala Lumpur pagi tadi, parti itu menuntut perintah deklarasi bahawa responden bertindak melebihi kuasa dan atau menyalahguna kuasa dengan membentangkan rang undang-undang itu.

PAS juga memohon perintah larangan supaya responden daripada terus melakukan tindakan itu.

Manakala perintah mandamus dipohon supaya responden menarik balik rang undang-undang atau memindanya turut dipohon sebagai alternatif.

2 comments:

  1. IBM,

    mat sabu ni bukannya paham perlembagaan & keputusan kabinet!

    kalu dah parlimen sebulat suara menyokong, maknanya semua YB yg ada dlm parlimen tu setujula dgn pindaan & akta baru tu!! mat sabu nak heret semua saksi2 tu ke mahkamah ka nnt?

    ReplyDelete
  2. Betul tu anti bohmu.

    Mat Sabu ni mcm sial. Tak faham bahasa.Bodoh mcm lembu.
    Terima kasih atas komen sahabat.....:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...