Sunday, December 4, 2011

"Raja Kelentong" Pasang Jerat lagi, Tapi Mengena Ke??

SELAGI dia tak dapat menjadi Perdana Menteri, selagi itulah dia akan jadi sasau, macam orang gila. Tabur janji sana-sini. Tapi, habuk pun tak ada. Cuma janji-janji kosong macam tin kosong. Kali ini dia berusaha lagi, cuba memasang jerat barunya. Kalau dulu tarikh 13 September untuk menawan Putra Jaya tidak menjadi, maka dia mencuba lagi  mendapatkan sokongan rakyat untuk memenuhi cita-citanya untuk menawan Putra Jaya, sekali gus menjadi Perdana Menteri. Kelakar, kelakar betui manusia seko ni. Baru-baru ini Syarikat telekomunikasi mengumumkan  pelangan telefon prabayar akan di caj 50 sen setiap kali mereka membuat 'Top Up' untuk telefon bimbit mereka. Dan..ini juga dibuat modal oleh Anwar semasa dia berkempen. Mungkin selepas ini, dia tengah cari modal yang baru selain dari isu minyak.

Isu harga minyak dijadikan modal untuk dia berkempen. Di mana-mana dia berkempen, isu minyaklah yang menjadi topik hangatnya. Kali ini, Anwar melafazkan janji-janjinya semasa dia berceramah di Dewan Undangan Negeri (DUN) Batang Kali. Di jangkakan lebih seribu orang akan hadir di ceramah Perdana Malaysia yang di anjurkan oleh PKR negeri, tapi tak sampai 500 orang pun yang hadir. 
Selain berjanji akan menurunkan harga minyak bila Pakatan Rakyat memenangi PRU ke-13 nanti, dia dengan begitu konfiden akan menawan kembali DUN Batang Kali dan Parlimen Hulu Selangor. Hehehe...mimipi le ko Anwar. Oleh itu, untuk cita-cita dan hasratnya itu tercapai, beliau mengajak rakyat supaya menyelamatkan negeri Selangor dan Malaysia dan sejkali lagi melahirkan keyakinan untuk menawan Putra Jaya pada PRU ke-13 nanti.
Bagi pandangan IBM, mimpi Anwar akan berterusan sehingga ke akhirnya hayatnya, dan bila beliau di penjarakan nanti di atas kesalahan kes liwat II nya, di sana pun dia akan bermimpi dan terus bermimpi, sehingga Azmin Ali datang memecahkan penjara menyelamatkannya. - IBM

 - MENGUNDI PAS DAN PKR ADALAH SEPERTI MENGUNDI DAP PARTI RASIS. KATAKAN TIDAK -
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...