Thursday, December 1, 2011

Kalau Lagu Ini , Ramai Yang Setuju!!

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

MEMANG inilah yang di tunggu-tunggu oleh ramai ahli-ahli Umno. Dah tiba masanya, Tun Mahathir dan Pak Lah, kedua-duanya mantan Perdana Menteri, duduk semeja dan berdamai. Buang yang keruh ambil yang jernih. Yang sudah tu sudah lah. IBM setuju bebeno. Inilah mmasanya kita buktikan bahawa orang-orang Umno memang pejuang tulin. Tolak mementingkan diri, dahulukan parti dari kepentingan peribadi.

Walaupun satu ketika  bergaduh, berbeza pendapat, akhirnya.....demi masa depan parti, orang-orang Melayu, khususnya ahli-ahli Umno, akhirnya kita bercantum kembali.

Seperti Tun dan Pak Lah, walaupun dahulu hubungan mereka rengang, kali ini elok beno le mereka berdamai. IBM yakin, kalau DS Najib jadi orang tengah, Insyallah berdamailah mereka demi untuk Parti Umno, Parti yang kita kasehi. HIDUP UMNO!! HIDUP MELAYU!! - IBM

INI CERITA LAMA, DAH LAMA DAH.....


Umno digesa bawa Dr M dan Pak Lah duduk semeja
Umno digesa membawa dua bekas perdana menteri - Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tun Abdullah Ahmad Badawi - duduk semeja bagi memastikan parti itu lebih kuat pada masa depan.

"Duduk baik-baik. Barulah kita dapat mencapai kemenangan dan beri kredit pada pemimpin kita Datuk Seri Najib (Razak)," kata wakil Wilayah Persekutuan Datuk Syed Ali Syed Abbas Alhabshee.

Syed Ali membangkitkan isu itu ekoran pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi dalam keadaan Umno yang "paling getir".
abdullah ahmad badawi pak lah parliament pc 101208 02
Hubungan kedua-dua bekas presiden Umno itu dilihat 'dingin', bermula sejak Dr Mahathir mula mengkritik kepimpinan Abdullah (kiri)  - pengganti yang dinamakan sendiri itu.

NONE
Malah, beberapa hari lalu sebelum menjelang perhimpunan agung Umno hari ini, Dr Mahathir (kanan) dilaporkan masih mengkritik kepimpinan  Abdullah yang didakwa menyebabkan Umno rosak dan sukar dipulihkan Najib.

Ketika membahaskan ucapan dasar presiden hari ini, Syed Ali juga menyuarakan kebimbangan akan wujudnya sabotaj dari dalam yang didakwanya sudah mula berlaku.

"Dalam taklimat presiden sebelum ini, Datuk Seri Najib tak umum negeri mana yang ada bahagian terima peruntukan tapi tak turun (kepada anggota).

"(Peruntukan itu) disimpannya untuk bertanding pemilihan ketua bahagian. Minta ibu pejabat ambil tindakan. Sudah banyak laporan," katanya.

Justeru, beliau mencadangkan lembaga disiplin parti itu diaktifkan semula. Ini juga, tambahnya, bagi mengelakkan sabotaj sebegitu berpanjangan dalam pilihan raya umum depan.

Menyentuh prospek Umno di Wilayah Persekutuan, ketua bahagian Cheras itu mensasarkan menambah penguasaan daripada tiga kepada tujuh kerusi parlimen.

Sementara itu, perwakilan Kedah Datuk Mukhriz Mahathir menyelar pembangkang yang menggunakan pelbagai label negatif kepada Umno, antaranya korup, nepotisme dan berhaluan tertentu.

NONE
"Ini seolah-olah sudah jadi hakcipta terpelihara mereka," katanya sambil menyalahkan ketua pembangkang.

"(Datuk Seri) Anwar Ibrahim sebenarnya mahu mencetuskan bibit-bibit revolusi seakan-akan Arab Spring... Malaysia Spring.

"Sebab itu demonstrasi jalanan digunakan dengan sokongan terancang media Barat dengan menunjukkan imej buruk Malaysia."

Menyentuh pentadbiran PAS di Kedah, anggota parlimen Jerlun itu menyifatkannya sebagai "kemereh", mengikut loghat Utara.

Selepas timbalan pengerusi tetap mencelah tidak faham, Mukriz berkata:

"Kemereh ini lebih teruk daripada 'koman'... Pendek akal... Tangkap ikan keli pun tak reti," sindirnya disambut senyum kambing sebahagian perwakilan.

2 comments:

  1. Boleh diterima keduanya duduk semeja, tapi Pak Lah jangan pulak jadi tukang baca usul menantu.

    ReplyDelete
  2. Salam bro,

    Hahaha...betul tu. Kerana menantunya lah Pak Lah merudum jatuh. Apa pun itu cerita lama, dah jadi 'Hari Ini Dalam Sejarah'. Oleh itu, kedua-duanya kena duduk semeja, berdamai dan jadilah 'orang Umno' seperti yg di amanatkan oleh Presiden Parti....insyallah...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...