Sunday, November 20, 2011

Teresa Cock Kena Saman?..huhuhu....

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTER DAN SALAM 1 MALAYSIA



PUCHONG - Gara-gara dikatakan tidak berpuas hati dengan sikap dan tindakan pembantu kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kinrara, seorang ibu tunggal memfailkan saman terhadap wakil rakyat itu di Mahkamah Majistret Shah Alam 9 November lalu.

Ibu tunggal berkenaan, Che Rosnani Che Sof, 46, berkata, dia yang berniaga makanan di tapak pasar pagi Taman Kinrara Seksyen 3 mendakwa mengambil tindakan berkenaan kerana terpaksa menanggung kerugian hampir RM4,000 selain kecewa dengan sikap pihak wakil rakyat itu.


Menurutnya, apa yang dikesalkan pihak terbabit menggunakan peralatan dan bekalan elektrik tempatnya berniaga tanpa persetujuan dan lebih mengecewakan kemudahan itu turut rosak selepas pejabat wakil rakyat menganjurkan Pesta Tanglung 15 September lalu.

"Saya hanya datang ke Pesta itu untuk merasmikan Program tersebut, dan tidak pernah menerima surat aduan daripada si pengadu." - Teresa Kok

INI Jelas menunjukkan DAP telah menunjukkan belangnya, mendahulukan politik dari kebaikan rakyat, laungan DAP yang ingin membantu rakyat tidak kira bangsa, adalah dusta semata-mata. DAP masih lagi mengamalkan 'rasis' dan DAP memang parti rasis. Ramai orang-orang melayu terpedaya dengan janji-janji manis DAP, terutamanya penjaja-penjaja kecil melayu. Mangsa yang terbaru ialah penjaja melayu, seorang ibu tunggal di Kinrara.

Kerana hendak menganjurkan pesta Tanglung di kawasan tapak pasar pagi Taman Kinrara, Teresa mengunakan kuasa yang ada padanya sebagai wakil rakyat, melalui pembantu perbadinya mengarahkan ibu tunggalkan tersebut mengosongkan kawasan tersebut, tanpa memberi notis terlebih dahulu. Walaupun di rayu namun pembantu peribadi wakil rakyat tersebut tidak langsung mengindahkannya dan terus mengarahkan kawasan itu ditutup.

Berikutan dengan itu, ibu tunggal tersebut membuat satu laporan di Balai Polis Puchong Jaya dan menfailkan saman menuntut ganti rugi. Menurutnya, bukan kerana wang tuntutan faktor utama beliau menfailkan saman, tetapi kerana sikap ego dan tidak berperi kemanusian wakil rakyat tersebut membuat beliau menfailkan saman.


JANGAN DENGAR CAKAP-DAPig NI. MEREKA MEMANG PARTI 'RASIS'. MEREKA AKAN GUNAKAN APA SAJA CARA UNTUK MENGAMBIL HATI PENGUNDI-PENGUNDI MELAYU BAGI TUJUAN POLITIK MEREKA. KEPADA BANGSA KU, HATI-HATILAH. HINDARKAN DIRI ANDA SEMUA DARI DAP DAN PAKATAN RAKYAT. - IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...