Thursday, November 10, 2011

Khalid gagap bohong lagi, bajet pancing undi rakyat

{DARI MEJA IBM} :
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA


BAJET PANCING UNDI RAKYAT :



GAGAL, si Khalid gagap GAGAL,  itulah perkataan yang sinoneng untuk digunakan. Belanjawan 2012 Negeri Selangor yang dibentangkan oleh Menteri Besar, Tan Sri Khalid menjuruskan kepada pilihan raya umum yang akan datang, bukan untuk membantu rakyat.

Dan, jelas ianya sebagai meniru belanjawan yang dibuat oleh kerajaan pusat. Sebelum ini, Pakatan Rakyat (PR) mengatakan belanjawan Kerajaan Pusat adalah bajet pilihan raya tetapi kini jelas belanjawan yang dibuat semalam juga cuba memancing undi untuk pilihan raya.

Sementara itu, Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman, mempersoalkan sama ada program-program yang diumumkan dalam belanjawan tersebut menapati dan dapat dilaksanakan oleh kerajaan Negeri?

Mengulas mengenai perlaksanaan gaji minimum, Mohamad Satim berkata, umum/orang ramai perlu menilai sepanjang Pakatan Rakyat memerintah Selangor, adakah GLC membuat pelaburan seperti enakmen yang dikenakan kepada GLC?

Apapun, mengikut Ketua Pembangkat, bajet yang dibentangkan oleh kerajaan Negeri Selangor, bukanlah bajet untuk rakyat, malah menjurus kepada bajet pilihan raya dan meniru belanjawan kerajaan pusat. Kesimpulannya, si Khalid gagap menipu lagi dan terus menipu rakyat.



Bila kena kat muka diaorang, memanglah apa yang mereka buat betui belaka. Sekarang dah jelas, bajet yang depa bentang 100% bajet memancing undi rakyat untuk pilihan raya yang akan datang. Dan...meniru pulak tu. Memang muka tak malu Pembangkang ni. Dipendekkan cerita, Khalid gagap gagal, memang gagal. Mari kita tukar kerajaan di PRU ke-13 nanti.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...