Wednesday, November 30, 2011

NGO Beri Amaran Pada Majlis Peguam

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM  1 MALAYSIA

ADA yang mengatakan Majlis Peguam ni gila, bodoh, dan ada pula memaki hamun, haram jadah  punya peguam, mentedarah duit orang dan bermacam-macam lagi. Padan muka depa. Ramai yang merungut bahawa peguam-peguam ni langsung tidak menunjukkan mereka satu badan mewakili pena peguam yang sepatutnya bersikap professional dan menegakkan undang-undang negara, buka bertindak melulu seperti budak-budak yang tak bersekolah. Malulah...amat memalukan.

Rang undang-undang (RUU) Perhimpuan Aman 2011 telah di luluskan di Parlimen semalam. Tapi, peguam-peguam bodoh ni masih tak puas hati dan membuat protes, kata mereka perlembanggan itu tidak boleh diguna pakai. Kalau tak boleh undang-undang siapa yang boleh pakai?, diaorang punya undang-undang kot. Undang-undang yang dibuat oleh Anwar Ibrahim dan the geng.

Oleh kerana tidak puas hati, mereka membuat keputusan sendiri untuk menyerakan memorandum kepada YB Timbalan Menteri di dalam negeri. Maka mereka pun berarak dari Taman Tasik Perdana menghala ke Parlimen. Ini menyebabkan kesesakkan selama dua jam di beberapa jalan sekitar terutama sekali di susur masuk Parlimen. Turut serta, rupa-rupanya anak buah AMbiga, kumpulan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Tindak tanduk Majlis peguam itu, tidak disenangi oleh beberapa NGO, termasuk dari Majlis Putra Malaysia (MPM)yang turut berkumpul bagi membantah kehadiran ahli-ahli Majlis Peguam di Parlimen. Menurut mereka tindakan Majlis Peguam itu adalah bercanggah dengan semangat berpelembagaan dan sewajarnya di tolak. Mereka sempat memberi amaran supaya jangan cuba bermain api, kelak terbakar tangan sendiri.

Kesimpulannya : Dah tentu ada dalang disebalik  protes ini, ada Master Mindnya, tapi...siapa? Pandai-pandailah anda semua cari jawapannya, kerana IBM tahu, anda pun tahu, kita semua ada jawapanya. Ikhlas dari saya yang benar - IBM


Sebahagian anggota beberapa NGO berhimpun bagi menghalang penyerahan memorandum oleh Majlis Peguam ke Parlimen, Kuala Lumpur, semalam.



SENGAJA IBM BESO KAN GAMBAR DIBAWAH NI. MUKA-MUKA PEGUAM PENYANGAK YANG BODOH LAGI BAHLOL. KAN APA, KOT-KOT CAM MUKA DEPA TERJUMPA DI LUAR. KALAU JUMPA KALU.....BOOOOOO KAT DEPA, BIAK DEPA MALU SIKIT. INILAH PEGUAM BAHLOL!


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...