Tuesday, November 8, 2011

Nik Aziz Halalkan Seks Bebas?

{DARI MEJA IBM} :
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA


Pas Hanya Tahu Tuduh : Ahmad Maslan



Apakah Nik Aziz menghalalkan seks bebas yang sedang hangat di bahaskan sekarang ini? Ini yang membuat Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan bengang dan menyifatkan kenyataan Mursyidul Am Pas mengaitkan Umno sebagai punca 'SEKS BEBAS' sebagi tuduhan liar, dan tidak berasas.

Kenyataan Nik Aziz itu dilihat sebagai permainan yang sering digunakan untuk mengalih pandangan, seterusnya menutup kelemahan Pas, khususnya di Kelantan. Datuk Maslan mengingatkan pemimpin Pas, tidak terus menyalahkan orang lain hanya untuk mencari populariti demi kepentingan politik.


Jelas sekali segalan tuduhan Nik Aziz adalah untuk mengalih pandangan rakyat, apabila masalah HIV dan Aids kian meningkat dan ditahap serius di negeri itu. Masalah ini di akui sendiri oleh seorang Exco negeri Kelantan yang bertanggung jawab. Ini bermakna masalah tersebut cukup serius sekali. Apa tindakan yang di ambil oleh Menteri Besar Kelantan ini?

Oleh yang sedemikian, Menteri Besar Kelantan di nasihatkan agar perlu menjaga negerinya sendiri dan tidak menuding jari kepada pihak lain, semata-mata untuk melarikan diri dari sesuatu masalah yang berlaku.

Semasa Majlis Penghayatan Hari Wukuf di Kota Bharu, beliau menyalahkan UMNO sebagai punca utama merebaknya gejala seperti seks bebas dan murtad. Binate mu Nik Aziz!

Memang itu sifat semula jadi ulamak sema Pas ni. Tak habis-habis nak mencari kesalahan orang lain. Memang binate manusia seko ni. Dan memang tak layak dipanggil Tok Guru. Tok guru yang diibaratkan tin kosong. Cakap tak serupa bikin. HAMPAS betui si tua keparat ni.

4 comments:

  1. Jgn sebar fitnah. Nik Aziz tu dh tua. Entah esok atau lusa dia akan mati.Mcm mana hang nk minta maaf kat dia. Bawa dosa tu sampai ke Padang Mahsyar. Sekadar mengingatkan.

    ReplyDelete
  2. Salam Sdr Hishamuddin,
    Terima kasih di atas peringatan Sdr. tapi..sepatutnya Nik lah yg harus sedar bahawa dia sudah tua, jgnlah membuat kenyataan yg bukan2 yg boleh memecah belahkan umat Islam di negara ini, khususnya di Kelantan.

    Dulu, saya mengkagumi beliau walaupun saya org Umno, tapi lama kelamaan perangainya menjadi2, mengeluarkan fatwa yg tak masuk akal dan suka memaki hamun sesama bangsa dan agama dan mengagung2kan bangsa cina DAPig yg satu ketika dulu Pas amat benci. Ini bukan fitnah, tapi realiti. Wassalam.

    ReplyDelete
  3. Dengat tu IBM. Tak baik fitnah. Minta maaf dengan Nik Aziz cepat, dia dah tua. Nik Aziz tak apa cakap sana sini, dia maksum. Tak ada dosa. Kalau dia mati, orang kena minta maaf dengan dia, dia tak perlu minta maaf dengan orang lain.

    ReplyDelete
  4. Gory,
    Terima kasih di atas nasihat Sdr. Kenapa le Sdr terlalu fanantik dgn Nik Aziz?..dia tak ad dosa?, maksum?...aduhai, siapa dia Nik Aziz ni, malaikat? nabi?

    Jangan jadi bodoh le Sdr oii. Kalau saya disaran minta maaf, saya juga sarankan agar Nik meminta maaf kepada seluruh ahli2 Umno yg dikafirkan oleh Nik Aziz seketika dulu....ada berani?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...