Thursday, November 24, 2011

KALAU TAK KENA HALAU KELUAR DEWAN, BUKAN DAP NAMANYA. PADAN MUKA!!

ASSALAMULAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

ADUN DAP DIHALAU KELUAR

KALAU tidak dihalau keluar dari dewan dik kerana sikap kurang ajar dan biadap, itu bukan DAP namanya. Dan jadi tradisi mereka suka membuat kecoh di dalam dewan. Itulah wajah DAP, parti rasis dan parti yang mengamalkan adologi komunis.

SEMALAM, di Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, Adun Pantai Remis, Nga Kor Ming dari DAP dihalau keluar dari sidang Dun  kerana enggan menarik balik perkataan 'katak dan pelacur politik' yang diungkap merujuk kepada Timbalan Speaker, Datuk Hee Yit Foong.


BUKAN kata tidak diberi amaran, bukan sekali tapi dah beberapa kali oleh Timbalan speaker supaya menarik balik perkataan, namun kor Ming tetap berdegil dan terus bertegang urat dengan Yit Foong.  Kedigalan Kor Ming itu menyebabkan Timbalan speaker Datuk Hee Yit Foong berang sehingga hilang kesabaran dan terus mengeluarkan arahan keras supaya Nga menarik balik kedua-dua perkataan tersebut.

BERPANDUKAN arahan peraturan 36 perintah tetap , Timbalan Speaker mengarahkan Kor Ming keluar dari dewan.

KOR MING yang tidak berpuas hati dengan keputusan itu terus berada di kerusinya dan Yot Foong terpaksa memerintah Bentara Dun mengeluarkan beliau sehinggalah 20 minit kemudiannya Kor Ming bersetuju untuk keluar dan turut di iringi oleh wakil rakyat pembangkang, termasuk bekas MB Perak, Adun Pasir Panjang sebagai tanda protes terhadap tindakan yang dikenakan terhadap Kor Meng.

BERIKUTAN insiden itu, Mesyuarat Ketiga Penggal Keempat Dewan Negeri Ke-12, tergendala lebih daripada setengah jam dan disambung semula selepas Kor Ming keluar.

Tak tahu apa lagi nak cakap tentang perangai DAPig ini. Dan, IBM juga hairan macmana Pas boleh menjaling hubungan dengan Dap dan menjadi rakan kongsi mereka  di dalam politik. Sikap biadap, kurang ajar mereka ini, mencerminkan seolah-olah parti Dap ini adalah parti 'Gengster' di zaman moden ini. Elok juga kena halau, padan muka dia. Bagi pendapat IBM, Dap amat bahaya kepada orang-orang melayu. Berhati2lah. Ikhlas dari saya yang benar : IBM
[-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------]
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...