Thursday, November 24, 2011

Tony Puaka Kata Susu DAP Lebih Selamat..KAH, KAH, KAH..PUIHHHH!!

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

MEMANG celaka, sialah DAP seko ni. Tak habis-habis nak cari pasal dan cuba menabur fitnah kepada rakyat. Terbaru, dia mendakwa bahawa produk 'Susu Tumbesaran' yang di jual di rangkaian Kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M), mengandungi kandungan vitamin A berlebihan dalam produk tersebut.

Oleh itu, ianya boleh menyebabkan 'Hypervitaminosis A' yang kononnya antara lain boleh menyumbang kepada masalah hati, mengurangkan ketumpatan mineral tulang dan perubahan warna kulit. Persolannya, dari mana si puaka ni dapat maklumat, dan adakah dia seorang Doktor?


Ekoran fitnah yang dibuat oleh si puaka ni, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menyangkal dakwaan Setiausaha Publisiti DAP yang sentiasa membuat publisiti murahan kerana dia sudah kehilangan modal, merapu tak habis-habis.

Menteri Kesihatan Malaysia, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, hasil kajian pemeriksaan KKM di kilang yang mengeluarkan produk berkenaan mendapati vitamin A dalam produk tersebut tidak melebihi had 5,000 I.U (unit antarabangsa) dalam setiap hidangan harian. Oleh itu, dakwaan si Tony Puaka yang mendakwa vitamin A berlebihan adalah tidak benar, bohong semata-mata dan bertujuan untuk mencari publisiti.
[---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------]
Elok benar kalau si Tony Puaka ni di ambil tindakan undang-undang kerana kerap betul dia menabur fitnah dan ini boleh membuat rakyat keliru. Memang DAPig seko ni anti wawasan 1 Malaysia dan kedai Rakyat 1 Malaysia (KR1M) kerana DAP adalah parti yang mengamalkan 'rasis'. Saya yang benar : IBM.
[---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------]

2 comments:

  1. Gamaknya susu yang berharga RM100k sekantung tu yang penuh dengan khasiat sehingga mampu menginzalkan anak LGE dan menggemukkan LGE.

    Orang miskin mana nak mampu beli susu cap gantung sampai harga RM200 ribu, jadi depa belilah kat KRIM, murah sikit.

    ReplyDelete
  2. Salam bro Megat Alam Gempita,

    Dasar DAPig macam itulah. Lebih-lebih lagi ada dalang di belakang mereka yg ingin 'sabotaj' Kedai Rakyat1 Malaysia (KR1M). Kalau di kedai bangsa depa semuanya murah.

    Sebenarnya cina2 DAPig ni dengki dgn usaha yg telah dibuat oleh PM kita bagi mambantu gulongan miskin utk membeli belah. Itulah 'wajah sebenar DAP', DENGKI!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...