Wednesday, November 23, 2011

Khalid Gagap N The Geng Kata, Selangor Depa Punya!!

ASSALAMUALAIKUM SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

ENGGAN BUBARKAN DUN SELANGOR, TAKUT BERDEPAN HUKUMAN RAKYAT.....

SHAH ALAM - Kengganan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim atau Khalid gagap untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (DUN)Selangor, jika kerajaan Persekutuan bertindak membubarkan Perlimen dalam masa terdekat ini, menimbulkan pelbagai persoalan dikalangan umum.

Mengikut Kata Ketua Pembangkang dari UMNO, Datuk Satim Diman, antara persoalan yang berlegar di kepala Khalid hari ini, adalah kerana si gaggap ni belum lagi puas berada di kerusi empuk Menteri Besar dalam usaha menghabiskan sisa-sisa harta benda kerajaan negeri.

Sebenarnya, si Khalid ni memang pengecut dan tidak bertanggungjawab apabila beliau mengeluarkan kenyataan sedemekian rupa. Sebaliknya bersedia untuk memberi pilihan kepada rakyat bagi menentukan untuk menerajui kerajaan negeri. 

Khalid, daripada itu, mengetahui bahawa rakyat di Selangor telah menunjukan kemarahan dan tidak mahu lagi bersubahat bersama-sama si gagap dan kuncu-kuncunya yang bermaharajalela dengan kuasa yang ada di tangan mereka, seolah-olah negeri Selangor ini mereka yang punya.

Dalam kenyataannya baru-baru ini, Menteri Besar yang benggong ini berkata, Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor tidak akan di bubarkan sekalipun kerajaan pusat bertindak membubarkan Parlimen pada Januari tahun depan untuk menjalankan Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13).

Kajian yang IBM telah buat, antara perkara-perkara yang menyebabkan Khalid gagap ni takut untuk membubarkan DUN, kerana pelbagai janji-janji 2008 yang masih tidak ditunaikan, sudah pasti kerajaan negeri tidak berani berdepan dengan rakyat jika DUN di bubarkan dalam masa terdekat, ini seperti mengali lubang kubur sendiri.

Dalam pada itu, Datuk Satim berkata, pergilah ceruk mana sekalipun, rata-rata orang ramai akan bercakap mengatakan tindak tanduk pimpinan negeri yang ada sekarang hanya tahu berceramah dan bukannya melaksanakan apa yang dijanjikan.
[-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------]
Apa saja alasan yang diberi oleh si gagap ni, memberi gambaran bahawa mereka begitu ngeri dan begitu gusar unruk menyerahkan pilihan kepada pengundi dalam masa terdekat untuk membolehkan rakyat membuat pilihan. Tapi...rakyat sudah matang, sudah pandai menilai yang mana baik dan buruknya. Oleh itu, sebelum si gagap dan kuncu-kuncunya menghabiskan harta negeri Selangor ni, eloklah kita singkirkan mereka dan tukar kerajaan yang baru, iaitu Barisan Nasional (BN). Itu yang pilihan yang bijak namanya. Ikhlas dari saya yang benar : IBM.
[-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------]
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...