Monday, March 5, 2012

PR Dan PAS Benar-benar Dah Desperadooooo!!!..Tahap CIPAN!!

SEKARANG ni PR dan PAS memang betul-betul terdesak. Mereka tidak lagi memilih siapa yang akan mereka calonkan di PRU ke-13 nanti. Tak kiralah sama ada orang itu pernah menjadi musuh politik mereka, pernah menghentam mereka, mencaci mereka, atau calon BN yang mereka anggap ada masalah dengan BN,  tapi...demi untuk menang di PRU nanti, mereka humbannya semua tu. 

IBM tidak terkejut bila membaca diakhbar-akhbar hari ini, PR sedia beruding dengan ahli veteran Umno. Tengku Razaliegh Hamzah jika Tengku berhasrat untuk mempertahankan  kerusi Parlimen Gua Musang dengan menggunakan tiket PR. Cepat betul juak-juak PR ni meneropong atau mengintai calon-calon BN yang mereka ingat ada masalah. Tapi, yang hairanya tu, pucuk pimpinan BN belum lagi memutuskan siapa calon yang akan bertanding di Parlimen Gua Musang, dan nama Tengku Razaleigh belum lagi digugurkan. 


Jadi, dari mana Naib Presiden Pas, Salahudddin Ayub dapat cerita bahawa Tengku Razaleigh tidak akan mempertahankan kerusi Parlimennya? Jadi, beria-ia nampaknya si Salahuddin ni untuk melobi Tengku dan menawarkan untuk bertanding di atas tiket PR. Apa punya bebal punya Naib Presiden Pas seko ni. Sebenarnya, mereka (PR/Pas) tahu, Tengku Razaleigh  masih berpengaruh dan sangat penting dalam arena poitik tanah air berdasarkan pengalamnya dan kredibilitinya. 


Jadi, PR ingin membawa lari Tengku Razaleigh dan menambahkan 'koleksi' calon yang boleh 'menang' di PRU ke-13 nanti. Memang PR/Pas ni terlalu desprate...'desperadooooo'...begitulah agaknya. Apapun, Tengku Razaleigh belum lagi membuat sebaran komen di atas isu ini, dan menerangkan hala tuju politiknya menjelang PRU ke-13 nanti. Kerana, apa yang IBM nampak, kenapa harus Tengku Razaleigh tidak dicalonkan kembali. Itu kubu kuat Tengku Razaleigh sekian lama dan sekirannya beliau dikekalkan dan menang, kan bertambah koleksi kerusi Parlimen kita?...


Kepada pucuk pimpinan BN, fikir-fikirkan elok-elok, jangan diulang kesilapan di PRU ke-12 yang lepas. buruk padahnya kerana pembangkang sentiasa akan memintas kita sekiranya kita membuat kesilapan yang sama. sekian. IBM


TERIMA KASIH SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. nanti x pelik bila ada ahli umno yang x kuat pendirian boleh menjadi calon.sebab dana pr akan turun banyak menjelang pru.anwar mesti cuba habis habisan pru nanti sebab kalau dia kalah lagi, makin susah dia nak ke putrajaya.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Kita harap tidak lah sampai ke tahap itu. Bukan semua ahli/pemimpin Umno yg mcm tu. Yg jadi masalah ni pd veteran2 Umno/bekas2 Menteri yg cepat melatah dn suka menghentam kerajaan, pada hal pencen mereka dibayar oleh kerajaan dan dik kerana jawatan yg dipegang d dlm kerajaan lah yg membuat mereka senang lenang. Tapi..apabila di cuit sedikit oleh pembangkang yg jadi batu api, mereka melatah. Ini yg IBM x faham. Ini bermakna perjuangan mereka selama ini tidak ikhlas.

    Diharap tidak ada pemimpin2 Umno yg akan dtg berperangai seperti mereka2 ini. Mereka ini diibaratkan 'kacang lupakan kulit'...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...