Sunday, March 18, 2012

SAH!! PAS Sokong Jaling Hubungan Dengan Yahudi!!



SALAM 2 ALL,



Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sekali lagi mengeluarkan 'fatwa' barunya. Kononnya beliau mempunyai pendirian.  Pendirian itu dibuat selaras dengan prinsip yang dipegang parti itu mengenai kerjasama dengan orang bukan Islam dalam pelbagai bidang termasuk ekonomi dan perdagangan.

Bagaimanapun katanya, kerjasama dan hubungan dengan Yahudi itu hanya terbatas kepada bangsa itu yang tidak berpegang kepada ideologi Zionis.

Pas semalam menyatakan pendirian bahawa parti itu menyokong mana-mana pihak termasuk umat Islam mengadakan kerjasama serta hubungan dengan Yahudi. Maknanya PAS benar-benar menyokong Yahudi. Apa punya pendirian PAS ni. Memang PAS parti yang telah jauh sesat, termasuklah pemimpin-pemimpinya.

Menurut Hadi, Yahudi adalah satu bangsa manakala Zionis adalah satu ideologi. Kita menolak Zionis kerana ia satu ideologi yang meletakkan kefahaman bahawa bangsa Yahudi adalah mulia dan menganggap bangsa lain adalah ‘goyim’ atau hina.

Maka, katanya, (Pas) boleh bekerjasama dan berniaga dengan bangsa Yahudi, tetapi bukan bangsa Yahudi yang berpegang kepada ideologi Zionis. Bahlol punya Presiden. Nama je 'ulama' tapi pemikiran ditahap budak-budak sekolah. Bagi IBM, kalau seseorang yang beragama Kristian, sudah tentu kefahamnanya dan ideologinya menjurus kepada kristian. Takkan mereka nak gunakan ideologi Islam pulak?...gunakanlah otak sikit wahai Hadi oii.

Kita semua tahu, dunia semua tahu, Yahudi tetap Yahudi dan fahaman mereka adalah fahaman 'Zionis'. Tapi PAS terus mengikhtiraf dan menyokong jalingkan hubungan dengan Yahudi. Bagi IBM statement PAS ini amat merbahaya, bahaya kepada umat Islam dan juga negara. Fikir-fikirkanlah...... - IBM

 
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Demi Allah, Aku akan pastikan Generasi Muda sekarang menjauhi diri mereka dari Pembangkang yang kini giat untuk menyesat dan membutakan mata Generasi Muda. Yang kejam ialah pembangkang, bukannya BN/UMNO.

    Dan, memang wajib kita sama-sama hancurkan pembangkang dan nyah dari bumi Malaysia yang tercinta ini. Insyallah. Kepada Adik Sayang, berfikirlah sebelum membuat sesuatu keputusan. Kelak diri sendiri yang menyesal, kerana menyesal kemudian tiada gunanya. Dah terlambat.

    ReplyDelete
  2. maaf cakap.tapi saya rasa komen yg tuan berikan agak dangkal.zionism itu bermaksud pergerakan yang ingin menubuhkan negara Israel(sebagaimana yang ditulis dalam kitab mereka).yahudi pula adalah gelaran yang kita berikan kepada penganut2 agama yahudi(jews).so mudahnya, zionis adalah pertubuhan, yahudi adalah kaum/bangsa.
    kita ambil contoh mudah mcm ni,orang melayu adalah sebangsa, tetapi boleh menyertai pertubuhan2 seperti UMNO,PAS,PKR dll.yang join PAS, ikut perangai PAS.yang sokong UMNO, ikut perangai UMNO.
    kalau melayu itu bukan ahli UMNO,tak mungkin fikiran dia akan menjurus kepada UMNO.
    And kalau yahudi itu tidak setuju dengan pertubuhan zionis,tak mungkin fikiran dia akan menjurus kepada fahaman zionism.logik tak?
    so kesimpulan, tak salah la apa yg Hadi ckp.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...