Monday, March 26, 2012

Mai Kita Tengok Kerenah ADUN Pakatan Di Sidang DUN Selangor...


Seluruh rakyat masih lagi ingat, bagaimana sekeping foto Perdana Menteri, Pak Lah (sekarang Tun) dalam keadaan tidur digunakan semaksimum mungkin oleh pembangkang untuk mempertikaikan kredibiliti beliau.
Serangan demi serangan berlandaskan slogan “Jangan Tidur” dilakukan bagi menambah lagi kerosakan imej “Mr. Clean” Pak Lah di mata rakyat.  Sehingga satu tahap, juak-juak pembangkang ini berhimpun sambil ingin menghadiahkan bantal kepada Pak Lah, sebagai simbolik dua dalam satu.
Pertama, ia merujuk kepada “ketiduran” Pak Lah seperti di dalam foto itu, dan kedua, tidurlah terus, sebagai merujuk kepada permintaan, berundurlah dari jawatan Perdana Menteri.
Sememangnya, pembangkang cukup bijak dalam memainkan isu.  Itu tidak boleh dinafikan, sungguhpun isu yang dibangkitkan hampir 90 peratus berbasiskan pembohongan.  Dengan dengan sekeping foto, seluruh negara terasa impak serangan pembangkang melalui isu berkenaan.
Enak menyerang Perdana Menteri ketika itu, pembangkang seharusnya bersikap adil berdasarkan isu yang sama. Selangor pernah digemparkan dengan isu Xavier Jayakumar tidur sewaktu sidang DUN. Namun, mana mungkin pembangkang menggunakan foto itu sebagai modal politik mereka. Adakah ini yang mereka maksudkan, telus,?

Sidang DUN Selangor yang sedang berlangsung menyaksikan adegan-adegan tidak bertanggungjawab ADUN Pakatan kepada rakyat. Kali ini, Yaakob Sapari pula didapati tidur sewaktu sidang DUN berlangsung. Ia sungguh mengejutkan kerana Yaakob merupakan "hero" dalam insiden menahan lori pasir hantu pada waktu subuh dengan hanya berkain pelikat. "Kehebatan"nya itu seharusnya dikekalkan sewaktu sidang DUN berlangsung. Kasihan rakyat Selangor, 2 exco kerajaan negeri dibayar gaji hanya untuk tidur, sewaktu sidang DUN.

Belum pun reda panasnya isu exco yang tidur di dalam sidang DUN, rakyat Selangor dihidangkan dengan seorang lagi wakil rakyat Pakatan, yang khusyu’ melayar Facebooknya sehingga terlupa bahawa dia sebenarnya berada di dalam sidang DUN!
Kedua-dua insiden yang berlaku di atas amat memalukan, bahkan satu penghinaan kepada warga Selangor yang berharap sidang DUN menjadi medan setiap wakil rakyat yang dilantik berhujah demi kesejahteraan rakyat.  Sikap yang ditonjolkan oleh wakil-wakil rakyat berkenaan menunjukkan tiada keseriusan, dan juga tanggungjawab kepada rakyat.
Apa yang berlaku menunjukkan ADUN-ADUN berkenaan tidak peduli kepada perkara-perkara lain yang melibatkan kepentingan rakyat Selangor.  Yang mereka tahu, sampai giliran mereka akan berhujah, tanpa menunjukkan minat kepada usul atau perbahasan lain.
Padan pun sampah berlambak di Selangor, kerana ADUN-ADUN seperti ini juga tergolong dalam golongan sampah masyarakat.
p/s : IBM Kata, "Hahahaha...kata dulang paku serpih, kata orang awak yang lebih. Rupa-rupanya perangai ADUN-ADUN PR ni lagi teruk. Memang memalukan. Apa depa ingat sidang dewan macam tempat depa lepak dan chit-chat dengan komputer?...puiiii!!..dulu depa ambik gambar Pak Lah dan ketawakan dia. Tapi....depa lagi HAMPEHH. Kepada rakyat Selangor, elok benolah kita tolak depa-depa ni semua di PRU ke-13 nanti. Agaknya, apa le komen si Khalid gagap jika nampak gambar yang sungguh memalukan ini?...entah-entah si gagap tu pun tumpang sekaki. Malu...memang memalukan."
SUMBER : SELANGORDAILY.COM - TERIMA KASIH.
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Kepada mereka yang bercita cita nak jadi YB.

    Parlimen dibubar : 4 Jun 2012 Isnin)

    Hari Penamaan Calon : 11 Jun 2012 (Isnin)

    Hari Pembuangan Undi : 24 Jun 2012 (Ahad)

    25 Jun 2012 confirm jadi YB - Berapa ongkos, belakang kira!

    Dari sekarang sehingga pembubaran parlimen (4 Jun), BN masih ada lagi 5 talian hayat official yang perlu digunakan sebaik mungkin....
    1 Mei 2012 - Labour Day (Selasa)
    5 Mei 2012 - Wesak Day (Sabtu)
    30 Mei - Pesta Kaamatan, Sabah (Rabu)
    1 Jun 2012 - Gawai Dayak (Jumaat)
    2 Jun 2012 - Hari Keputeraan YDP Agong (Sabtu)
    So spend ..... spend ..... spend..... until last cent! That's what Talian Hayat is for!
    Good luck to our future YBs.....
    Like · · Share

    ReplyDelete
  2. Salam Wanredone,

    If this info is correct...good luck to future YB's. Especially Pakatan Rakyat...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...