Thursday, June 30, 2011

"Suara Keadilan " Akhbar Haram Tiada Permit

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Walaupun 'Suara Keadilan' tidak mendapat permit dari pihak berkuasa, namun masih dijual berleluasa di sekitar ibu kota, manakala Harakah pula disedarkan terbuka kepada umum meskipun dimuka depan Harakah dicetak 'untuk ahli sahaja'

Contohnya kedua-dua akhbar ini secara terang-terangan seakan mempromosikan isu yang sedang hangat diperkatakan sekarang ini iaitu perhimpunan ‘bersih’. Semua artikel di dalam akbar ini menghasut rakyat dengan cerita yang tidak benar dan bakal mengacau bilaukan Negara. Kita pula seakan ‘merestui’ akhbar ini dijual secara terbuka. Di kebanyakan kedai, akhbar ini boleh di dapati dengan mudah. Adakah kita mahu perkara ini terus berlarutan tanpa sebarang tindakan, ??

KDN KENA TEGAS. AMBIL TINDAKAN SEGERA. ISI KANDUNGAN KEDUA-DUA AKHBAR TERSEBUT MEMANG BERBAU FITNAH DAN MEMBURUKKAN KERAJAAN - IBM

Khalid gagap membazirkan duit rakyat, bantu 'BERSIH'

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAH UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

< Berbelanja RM15,000 Menerbitkan Riasalah Untuk Bersih >

Ini yang mereka katakan untuk menubuh 'negara berkebajikan'? Guna duit kerajaan negeri (duit rakyat) bagi membantu kumpulan haram Bersih untuk berdemostrasi. Inilah cara mereka berbelanja. Apalah nasib rakyat negeri Selangor mempunyai seorang Menteri Besar yang banggap, bodoh, bongkak, tak tahu apa nak sebut lagi.

Sanggup membelanjakan RM15k bagi menerbit risalah berkaitan gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0. Dan dia juga sanggup merancuni hati dan menyuruh rakyat Selangor untuk turun berdemo pada 9 Julai ini. Menteri Besar apa dia ni?

Bagi pandangan saya, ini jelas bahawa kerajaan negeri Selangor yang di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat (PR) dan komponen-komponennya adalah penaja dan dalang di balik perhimpunan haram ini. Dan saya juga tidak terkejut kalau kerajaan negeri Selangor terbabit dengan perlibatan PSM untuk menghidupkan kembali ideologi yang berunsurkan komunis.

Mereka kata Bersih memperjuangkan demokrasi supaya rakyat dapat bersuara dalam keadaan aman dalam usaha membangunkan bukan menjahanam negara.

Apa le punya statement ni. Hanya orang yang bodoh seperti si Khalid gagap ni sahaja yang percaya dan itulah sebab dia pula ingin memperbodoh-bodohkan rakyat Selangor.

Saya sempat minta komen dari rakan-rakan cina semasa saya mengambil anak saya di Sekolah hari ini. Komen mereka : "Dah tiba masanya Umno/BN ambil kembali negeri Selangor. Dan itu Menteri Besar, Khalid, kita mesti buang dia. Dia sudah banyak susahkan rakyat, PKR, PAS, DAP langsung tak boleh pakai. Sultan pun dia orang lawan....apa lagi dia orang mahu."..?..lebih kurang begitulah rintihan mereka.


Hari Ini Dalam Sejarah

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

30 JUN

Lebuhraya Timur-Barat

PEMBUKAAN LEBUHRAYA TIMUR-BARAT

TARIKH PERISTIWA : 30.06.1982

Pada hari ini 30.06.1982, setelah 12 tahun lebuhraya timur-barat sepanjang 115 km yang dibina dengan perbelanjaan 395.2 juta ringgit itu kini siap dan dibuka kepada orang ramai. Lebuhraya ini akan memendekkan perjalanan antara Kota Bharu dan Butterworth sebanyak 671 km. Ia mengandungi lima buah jambatan panjang dan menghubungkan pekan Jeli di Hulu Kelantan dengan Pekan Gerik di Perak. Lebuhraya ini akan dibuka pada jam 6.00 pagi ke 7.00 malam setiap hari dan para pengguna pula dikehendaki melaporkan diri ke pondok polis di batu 5, Jeli atau Kuala Rui di Grik selewat-lewatnya jam 4.00 petang sebelum dibenar menggunakan lebuhraya itu. Ini adalah kerana lebuhraya tersebut terletak di kawasan keselamatan. Walaubagaimanapun pengguna tidak perlu bimbang kerana keadaan keselamatan di lebuhraya ini adalah terkawal. Seramai lebih 3 ribu orang tentera dikerah berkawal sepanjang lebuhraya untuk menjaga keselamatan pengguna. Anggota keselamatan tersebut ditempatkan di enam puluh satu buah pos tentera dari Grik ke Jeli dan khemah-khemah mereka adalah tidak lebih dari dua kilometer jaraknya antara satu. Di samping itu, para pengguna lebuhraya adalah diingatkan mengisi minyak dengan secukupnya sebelum memulakan perjalanan memandangkan tidak terdapat sebarang kemudahan untuk membaiki kereta dan mengisi minyak di sepanjang lebuhraya itu. Untuk itu sebanyak dua buah landrover diadakan di Jeli dan Grik bagi membantu pengguna-pengguna yang menghadapi kerosakan kereta dan sebagainya. Sesungguhnya pembinaan lebuhraya ini bukan sahaja dapat menjimatkan masa dan wang tetapi juga akan membawa pembangunan pesat kepada kawasan perkampungan di sepanjang lebuhraya ini di samping membantu pasukan keselamatan dalam usahanya membanteras komunis.

Tasik Temenggong di titik Lebuhraya Timur-Barat


SELAMAT MEMBACA SEMUA. IKHLAS DARI IBM
SUMBER : ARKIB NEGARA

'Jangan Ganggu Periuk Nasi Kami' - rayu pengusaha Teksi

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

Berbaris panjang menunggu giliran untuk mengambil penumpang


Perhimpunan BERSIH yang akan di adakan pada 9 Julai ini, telah mengundang kemarahan oleh banyak pihak, termasuk pemandu teksi di Ibu kota. Mereka sebulat suara membantah perhimpunan haram tersebut dengan menghantar memorandum kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN) semalam yang mana di turut serta oleh Pergerakan Puteri UMNO yang di ketuai oleh ketuanya, Datuk Rosnah Rashid Shirlin.

Menurut Datuk Rosnah, kerjasama ini dilakukan kerana pihak Puteri bimbang apa yang akan berlaku dalam negara tidak membawa manafat apa-apa dan hanya mencetus hura-hara. Apa sebenarnya motif demonstrasi jalanan ini di adakan?

Kemungkinan besar perkara seperti ini boleh berlaku (bakar kenderaan) sekiranya pergaduhan tercetus, siapa yang akan bertanggung jawab? adakah ini yang Penganjur Bersih mahu kan?

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Teksi Eksekutif Malaysia, En Azmi Mohd Yatim berkata, pemandu teksi mengutuk dan membantah keras demonstrasi haram itu. Jangan ganggu periuk nasi kami, pergilah berhimpun di Stadium yang tidak menganggu kami dan orang-orang awam.

Pagi tadi IBM sempat bertanya (secara kebetulan) kepada seorang rakan lama yang memandu teksi akan perhimpunan haram itu. Reaksi dan jawapan beliau : "Memang tak bertanggungjawab langsung. Demonstrasi ini akan menjejaskan ekonomi negara dan termasuklah kami pemandu-pemandu teksi yg cari makan, kais pagi makan pagi dan kais petang makan petang. Hentikanlah," katanya dengan nada yang kesal.

Wednesday, June 29, 2011

Guling Kerajaan 'Ala Timur Tengah' - Pihak Berkuasa Harus Ambil Tindakan...


DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

AMPANG, 29 Mac -Tindakan Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Naib Presiden PKR, Azmin Ali berceramah di Pusat Bandar Taman Melawati pada 25 Mac yang lalu dengan mengajak rakyat khususnya golongan muda untuk menentang dan menjatuhkan kerajaan melalui proses demostrasi jalanan akhirnya mendapat tentangan awal rakyat apabila satu laporan polis telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya yang mahu kerajaan bertindak tegas terhadap usaha pemimpin PKR ini.

Ahli Perniagaan, Rahimuddin Md Harun, 50 berkata, Kerajaan Malaysia harus bertindak tegas dan mengambil tindakan yang sewajarnya kerana di dalam ceramah tersebut terdapat banyak unsur-unsur yang menghasut dan rakyat agar menentang kerajaan dan menjatuhkan kerajaan yang bukan lagi melalui cara pilihan raya atau pemilihan sebagaimana yang sedia ada.

“Ini mungkin akibat tekanan yang dihadapi oleh Anwar Ibrahim dengan kes liwatnya dan terkini, kes video seksnya. Beliau menggunakan cara berceramah secara provokasi, dengan mengajak rakyat bangun menentang kerajaan yang ada sekarang.




“Antara hasutan-hasutannya, sebagaimana yang dapat kita tengok dalam youtube, beliau mengajak golongan muda hari ini menentang kerajaan, kononnya kerajaan hari ini telah berlaku zalim ke atas diri beliau dan pakatan pembangkang. Inilah yang diperkatakan Anwar sewaktu memberikan ceramahnya baru-baru ini,” ujarnya selepas membuat laporan polis di sini Isnin petang.

Tambahnya, ini juga usaha dan agenda Anwar Ibrahim, untuk mencetuskan pergolakan politik sebagaimana yang berlaku di Mesir dan Negara Timur Tengah yang mengulingkan kerajaan melalui proses demostrasi jalanan.

“Banyak Negara Timur tengah kini berada dalam situasi tegang dan banyak negara digulingkan dengan proses demostrasi jalanan, dan akhirnya kuasa asing akan datang yang kononnya untuk menyelamatkan rakyat di Negara tersebut, tetapi apa yang berlaku sebenarnya ialah kuasa asing ini bukannya nak menyelamatkan rakyat sebaliknya mereka mahukan minyak yang terdapat dalam negera tersebut, sebagaimana di Libya.

“Pada saya, inilah satu cara Anwar nak menyelamatkan diri beliau daripada kes liwat dan kes video lucah yang kini cukup hangat diperkatakan dalam masyarakat kita pada hari ini,” tambahnya lagi.

Sehubungan dengan itu, Rahim meminta pihak berkuasa mengambil tindakan tegas dan proaktif bagi membendung usaha-usaha ‘militan’ ini, bagi menjamin keharmonian dan keamanan di dalam negara ini. -MediaUMNO

KDN TUNGGU APA LAGI. TANGKAP JE SI ANWAR TU. SUMBAT KAT DALAM. SENANG CERITA - IBM

Kemeja T Bersih 2.0 haram, kata Hishamuddin

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

{Petikan dari : MalaysianInsider}


PUTRAJAYA, 29 Jun — Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata kemeja-T yang menyokong Himpunan Bersih 2.0 diharamkan kerana ia ada kaitan dengan perhimpunan haram itu bulan depan.

“Kemeja-T Bersih ada berkaitan dengan perhimpunan haram, maka apa sahaja yang mereka pakai adalah haram,” kata beliau kepada pemberita di sini hari ini.

Bagaimanapun Hishammuddin tidak mengatakan di bawah undang-undang apa yang soal penjualan, pembelian dan pemakaian kemeja-T itu dianggap haram.

Polis mula menahan mereka yang menjual, membeli atau memakai kemeja-T berwarna kuning yang tertera mesej “Bersih 2.0” sejak minggu lalu.

Ketika bercakap pada sidang media di sini hari ini, beliau juga mengetepikan dakwaan bahawa tindakan polis ke atas mereka yang menyokong perhimpunan 9 Julai ini, menuntut pembaharuan sistem pilihan raya, bermotifkan politik.

“Di pihak mana? Saya boleh bertanya perkara yang sama kepada mereka,” kata beliau.

Naib Presiden Umno ini berkata, tindakan akan diambil ke atas ahli-ahli Pemuda Umno yang mengepung ibu pejabat PKR malam kelmarin, yang didakwa mengugut untuk membakar premis itu.

“Saya memberitahu polis agar melayan mereka macam Bersih. Tiada sesiapa pun bebas daripada undang-undang,” katanya lagi.

MEMANG DEPA NI TAK RETI BAHASA. MEMANG HARAM JADAH PENGANJUR BERSIH NI. TUNGGU KAMU SEMUA AKAN DIBERSIHAKN...TUNGGUUUUUUUUUU....IBM

Jangan buat fitnah, saya tidak sertai 'BERSIH', tapi saya 'bersih' - Wardina

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

"Jangan sertai himpunan haram BERSIH." - Wardina

< Wardina Nafi Keras Sokong PKR, Bersih >

[ KUALA LUMPUR - Selebriti popular yang juga pengacara rancangan Malaysia Hari Ini(MHI), Wardina Safiyyah Fadlullah, 32, menafikan sekeras-kerasnya beliau adalah penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan sekali gus menyokong perhimpunan haram Bersih.

Beliau berkata, tuduhan yang dilemparkan ke atas dirinya oleh penulis-penulis blog adalah suatu perkara yang serius dan mengaibkan dirinya dan keluarga.

Justeru, katanya, beliau tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang sekiranya artikel yang tersiar termasuk gambar-gambar lamanya di dalam blog, tidak dikeluarkan daripada blog berkenaan secepat mungkin.

"Saya nyatakan di sini bahawa saya tidak menyokong mana-mana parti, sama ada parti pembangkang atau pun kerajaan dan saya juga bukan ahli PKR.

"Buat masa ini, saya tidak ada niat untuk menjadi calon dan bertanding dalam Pilihan Raya Umum akan datang," katanya kepada Utusan Malaysia semalam.

Beliau berkata demikian bagi menjelaskan tentang gambar dan penulisan yang disiarkan menerusi blog yang memberi gambaran bahawa beliau menyokong perhimpunan Bersih dan PKR. ]

[ Menyentuh tentang kehadirannya di Karnival Mesra Rakyat, Sabtu lalu, Wardina berkata, beliau hadir sebagai jemputan untuk memberi ceramah motivasi keibubapaan.

"Oleh sebab itulah saya hadir pada karnival tersebut tetapi saya tidak pun diberitahu Azmin Ali akan hadir sama.

"Apabila saya dijemput minum oleh penganjur, saya terkejut kerana Azmin Ali pun ada. Tak kan saya nak beredar.

"Saya kesal apabila ada yang berfikiran jumud dan mudah untuk membuat interpretasi tanpa menghubungi saya untuk dijelaskan keadaan sebenar.

"Tidak seperti Utusan Malaysia yang menghubungi saya terus untuk mendapatkan jawapan," katanya.

Beliau berkata, ekoran tuduhan yang dilemparkan, beliau tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi Multimedia (SKMM) bagi menuntut supaya semua artikel berkaitan dengan dirinya yang dikaitkan dengan parti politik, diturunkan segera.

"Jika penulis blog berkenaan gagal berbuat demikian, saya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan kerana negara kita, ada undang-undang," katanya. ]


Kepada Wardina, kalau semuanya itu tak benarkan, kenapa nak di takutkan. Biar apa depa nak kata. Teruskan perjuangan mu sebagai seorang selebriti. - IBM

Hari Ini Dalam Sejarah

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

29 JUN


TUNKU DIKURNIAKAN GELARAN BAPA KEMERDEKAAN

TARIKH PERISTIWA : 29.06.1957

Pada hari ini dalam tahun 1957, Tunku Abdul Rahman Putra, Ketua Menteri Persekutuan Tanah Melayu telah dianugerahkan dengan gelaran "Bapa Kemerdekaan" negara. Penganugerahan gelaran ini telah dipersetujui di dalam Persidangan Agong UMNO dan pengurniaan secara rasmi gelaran ini telah dilakukan pada malam 30 Ogos 1957 di Padang Kelab Selangor. Pengurniaan gelaran ini merupakan satu penghargaan kepada Tunku Abdul Rahman ke atas jasa dan perjuangan beliau dalam membebaskan tanahair daripada cengkaman penjajahan Inggeris. Tunku Abdul Rahman Putra, merupakan putera kepada DYMM Sultan Abdul Hamid merupakan seorang tokoh politik yang praktikal, kerana beliau merupakan pemimpin yang julung-julung kalinya berjaya memperjuangkan serta menyatupadukan penduduk yang berbilang bangsa untuk sama-sama mendapatkan kemerdekaan ke atas Tanah Melayu. Sesungguhnya, gelaran Bapa Kemerdekaan kepada Tunku Abdul Rahman merupakan anugerah yang amat bernilai sebagai mengenang segala sumbangan dan perjuangannya ke atas kemerdekaan tanahair.


SELAMAT MEMBACA KEPADA SEMUA - IBM
SUMBER : ARKIB NEGARA

Patutlah Ambiga berani nak gila, ada 'back up' rupanya...

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

< Keberanian Luar Biasa Ambiga Kerana Pihak Asing Dibelakangnya >

Dalam firasat saya, ada sesuatu yang tak kena kepada perhimpunan BERSIH 2.0 ini. Ketua penganjurnya, Ambiga telah pun di panggil oleh pihak Polis dan telah pun di nasihatkan supaya memberhentikan perhimpunan haram tersebut. Tapi, beliau masih berdegil dan akan meneruskan perhimpunan haram tersebut pada 9 Julai ini, walaupun risikonya tinggi, dan kemungkian beliau akan di tangkap dan di tahan dengan akta ISA.

Memang berani si betina seorang ini. Kata orang berani tak bertempat dan menyelahi undang-undang negara. Timbul persoalan, dari mana dia mendapat semangat dan keberanian yang sebegitu rupa ? Siasat punya siasat, rupa-rupanya di khabarkan memang ada sesuatu yang tidak kena dengan perhimpunan kali ini. Difahamkan perhimpunan yang bakal diadakan nanti terdapat campur tangan pihak asing.

Ini dia antara dalang yang mencetuskan ilham untuk mengadakan perhimpunan haram pada 9 Julai ini - Anwar Al-Juburi

Mengikut maklumat yang kedengaran mengatakan ada sebuah kuasa asing yang berada di belakang Ambiga. Sebab itulah beliau mempunyai keberanian yang agak luar biasa. Difahamkan juga, risikan dari Polis dan tentera telah mengetahui perkara tersebut. Sebab itulah mereka akan halang perhimpunan tersebut diadakan kerana mahu menyekat campur tangan pihak asing dalam negara kita.

Polis tidak bertindak setegas ini dalam perhimpunan sebelum ini kerana mereka tahu ianya tidak melibatkan campur tangan asing. Atas sebab itu beberapa hari lepas, Menteri Dalam Negeri mengeluarkan kenyataan sekiranya keadaan tidak terkawal kemungkinan anggota tentera akan digunakan untuk mengawal keadaan.

Saya syorkan FRU dan Tentera sediakan lebih banyak trak-trak untuk sumbatkan mereka2 yang terbabit dan hantar terus ke Kemunting, Taiping dan perapkan lama-lama di sana. Padan muka depa. Berani depa mengajak kuasa asing campur tangan didalam masalah dalaman negara kita. Dasar pengkhianat negara....! - IBM

Tuesday, June 28, 2011

Khalid Gagap Baling Batu Sembunyi Tangan ??

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

< MB Selangor tidak bertanggungjawab >

SHAH ALAM - Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dianggap sebagai pemimpin yang tidak bertanggungjawab apabila membayangkan tidak akan menghadiri perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai depan sedangkan pada masa yang sama beliau menyeru rakyat negeri ini agar menyertai perhimpunan itu.

Pengerusi Tetap Majlis Belia Malaysia (MBM), Nor Akmal Ibos berkata, Abdul Khalid sebenarnya takut ditangkap pihak berkuasa jika menyertainya kerana sedar perhimpunan haram itu menyalahi undang-undang negara.

"Abdul Khalid sanggup memperjudikan nasib rakyat negeri ini apabila mendakwa ia bukanlah satu perhimpunan haram dan tidak ada sesiapa akan ditangkap pihak berkuasa bagi merayu kehadiran rakyat pada perhimpunan itu.

''Rakyat biasa mungkin akan ditangkap oleh pihak berkuasa jika mereka menyertai perhimpunan haram itu sedangkan Abdul Khalid terus berkuasa sebagai Menteri Besar," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas laporan Utusan Malaysia hari ini yang memetik Abdul Khalid sebagai berkata, beliau membayangkan tidak akan hadir menyertai perhimpunan yang diketuai oleh bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia, Datuk S. Ambiga itu.

Abdul Khalid berkata, adalah tidak adil sekiranya beliau perlu mengetepikan tugasan sebagai pemimpin negeri hanya untuk menyertai perhimpunan tersebut.

Nor Akmal menyeru agar pihak berkuasa mengambil tindakan tegas kepada mana-mana pihak yang menganjurkan perhimpunan haram kerana ia adalah satu budaya negatif yang mengganggu ketenteraman awam.

''Tidak kira siapa pun penganjurnya, pihak berkuasa perlu mengambil tindakan tegas kepada mereka yang cuba menggerakkan budaya perhimpunan haram di negara ini," katanya.

Ahli Majlis Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Wan Indra Putra Ahmad berkata, kenyataan Abdul Khalid itu jelas bercanggah dengan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali yang merupakan 'individu di sebalik tabir' bagi menjayakan perhimpunan itu.

''Abdul Khalid sedar bahawa Azmin bersungguh-sungguh mahu semua pihak termasuk pemimpin pembangkang terlibat dalam perhimpunan itu dan sebab itulah beliau (Abdul Khalid) tidak mahu hadir.

''Ini kerana, Abdul Khalid sememangnya sudah lama bimbang Azmin akan menggugat kedudukannya sebagai Menteri Besar memandangkan hubungan rapat Azmin dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim (Penasihat PKR)," jelasnya.

MEMANG TAK LAYAK LANGSUNG SI KHALID GAGAP NI JADI MENTERI BESAR SELANGOR. KEPADA RAKYAT SELANGOR, SAYA INGIN MENYERU ANDA SEMUA, MARI KITA HUMBANKAN SI KHALID GAGAP NI NEGERI SELANGOR.
APA ANDA PERLU BUAT..?...TOLAK PKR DAN PAKATAN RAKYAT DI PRU KE -13 NANTI. BERI MANDAT KEPADA BN/UMNO UNTUK TERUS MENERAJUI NEGERI SELANGOR - IBM

Perhimpunan Haram Ala 'GANGSTER' Anjuran Pembangkang

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAH UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

- Mereka tahu, untuk menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional di dalam pilihan raya (PRU) bukannya perkara mudah, dan jalan ke Putrajaya akan melalui liku-liku yang amat-amat perit sekali. Jesteru itu, terfikir di kepala otak mereka untuk menganjurkan 'perhimpunan haram BERSIH' siri yang kedua pada 9 Julai ini.

Bagaimanapun, sudah ramai yang tahu bahawa suara-suara mereka ini, bukanlah suara-suara yang mewakali seluruh rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian. Mereka telah di nasihatkan supaya membatalkan saja hasrat mereka untuk berdemo, tapi dengan bongkak pemimpin-pemimpin mereka berhasrat untuk meneruskan perhimpunan haram tersebut. Bagi pandangan saya mereka seolah-olah berlagak ala 'GANGSTER'.

Sebenarnya Perhimpunan Haram Ini Ada Agenda Tersirat. Begitulah kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein :


PUTRAJAYA - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata perhimpunan haram yang dicadangkan diadakan 9 Julai kononnya berhubung perjalanan pilihan raya sebenarnya mempunyai agenda tersirat yang boleh memudaratkan keadaan di negara ini.

Beliau berkata perkembangan itu dapat dilihat kebelakangan ini, dan walaupun agenda itu mungkin tidak dapat dilihat secara jelas, ia boleh menjejaskan dan menghuru harakan negara.

“Supaya tidak dituduh seperti biasa, apabila saya menyatakan bahawa ia merupakan satu konspirasi, pihak polis telah diminta untuk melaksanakan tugas mereka secara profesional.

“Pihak polis telah menyatakan bahawa semua yang hendak mengadakan perhimpunan pada 9 Julai tidak akan diberikan permit.

“Ini bermakna semua perhimpunan yang akan diadakan adalah perhimpunan haram dan mereka terpaksa berhadapan dengan tindakan undang-undang,” katanya selepas merasmikan pameran dan persidangan kelengkapan khas polis di PICC di sini hari ini.

Beliau berkata polis telah menahan 30 individu berhubung penganjuran perhimpunan haram itu di seluruh negara.

“Polis telah mengambil tindakan di Pulau Pinang, di Johor. Tahanan telah dibuat dan siasatan mesti dijalankan,” katanya.

Beliau yang juga Naib Presiden UMNO berkata terdapat gerakan tertentu yang dirancang diadakan di ShahAlam, Johor dan Pulau Pinang.

Tegasnya undang-undang sedia ada perlu digunakan kerana negara akan menjadi huru-hara jika perhimpunan sedemikian dicampuradukkan dengan politik, isu perkauman dan ideologi tertentu.

“Rakyat jangan bimbang. Ini tugas dan amanah bukan untuk diri kita, bukan untuk kepentingan mana-mana puak tetapi untuk menjaga keselamatan dan ketenteraman awam,” katanya.

KEPADA DATUK SERI HISHAM, JANGAN SEKALI-KALI TUNDUK KEPADA PEMINTAAN MEREKA. BERTINDAK CEPAT MENGIKUT UNDANG2 YG SEDIA ADA. KALAU TIDAK DI BENDUNG DARI SEKARANG, MEREKA-MEREKA INI AKAN NAIK TOCANG. HURU-HARA NEGARA DIBUATNYA. - IBM

Hari Ini Dalam Sejarah

DARI MEJA IBM :
ASSALAMUA'LAIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA

28 JUN

Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al-Haj ibni Almarhum Sultan Sir Hisamuddin Alam Shah Al-Haj

HARI KEMAHKOTAAN SULTAN SELANGOR (SULTAN SALAHUDDIN ABDUL AZIZ SHAH IBNI ALMARHUM SULTAN HISAMUDDIN ALAM SHAH)

TARIKH PERISTIWA : 28.06.1961

Yang Teramat Mulia Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Ibni Almarhum Sultan Hisamuddin Alam Shah telah diputerakan pada 8.3.1926. Baginda mendapat pendidikan awal di Sekolah Melayu Klang dan Malay College Kuala Kangsar. Pada 1946 Baginda melanjutkan pelajaran di London dan Baginda merupakan penuntut pertama yang belajar di London selepas perang.Baginda telah dilantik menjadi Tengku Laksamana Selangor pada 1946 dan pada 1950 Baginda dilantik menjadi Raja Muda Selangor. Pada hari ini 28.6.1961 Sultan Salehuddin Abdul Aziz Shah Ibni Almarhum Sultan Hisamuddin Alam Shah telah dimahkotakan dengan penuh istiadat di Balai Rong Seri Istana Alam Shah, Klang, Selangor iaitu sebagai Sultan Selangor yang ketujuh. Istiadat pertabalan dimulakan dengan tembakan meriam sebanyak 9 das berserta dengan suara nobat. Keberangkatan Sultan telah didahului oleh satu barisan khas dikepalai oleh Tengku Maharaja Lela sambil membawa semboyan. Apabila Y.M.M. mengambil tempat bersemayan di atas singgahsana, nobat pun di palu dengan lagu `Hairullah’ kemudian upacara kemahkotaan pun dimulakan. Sejurus setelah berlaku istiadat kemahkotaan, Baginda Sultan Selangor hari ini telah berikrar untuk menjalankan pemerintahan negara menurut saluran-saluran perlembagaan dan berpandukan kepada undang-undang agama Islam. Pada hari ini juga baginda telah mengurniakan pingat emas dan perak kepada 216 orang, di antaranya termasuklah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Sultan Perak, Pahang, Kedah, Kelantan, Terengganu, Johor, Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan dan lain-lain. Sesungguhnya dengan pertabalan Sultan Selangor pada hari ini telah memberi kebanggaan kepada rakyat Negeri Selangor khasnya dan rakyat Malaysia keseluruhan.


SELAMAT MEMBACA KEPADA SEMUA - IBM
SUMBER : ARKIB NEGARA

Monday, June 27, 2011

Cubaan Hidupkan Fahaman Komunis, Hukum Mereka Yang Terlibat

DARI MEJA IBM :
ASSALAMU'ALIKUM W.B.T SALAM UKHWAH DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA


Parti Sosialis Malaysia Sememang Jelmaan Parti Komunis Malaya (PKM)

Tahniah kepada Pasukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) kerana telah dapat mematahkan sekumpulan ahli dari Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang cuba menghidupkan semula fahaman
Komunis (PKM). Antara risalah dan baju T tertulis nama Chin Peng, Rashid Maidin dan Suraini Abdullah. Mari kita baca sedikit latar belakang Parti Sosialis Malaya (PSM) :


Pilihanraya Umum 2008 telah menyaksikan kembali Parti Sosialis Malaysia menerusi dua wakil mereka iaitu Michael Jeyakumar Devaraj, Ahli Parlimen Sungai Siput dan Nasir Hashim, ADUN Kota Damansara.

Parti Sosialis Malaysia adalah parti serpihan Parti Rakyat Malaysia. Manakala Parti Rakyat Malaysia pula adalah parti serpihan Parti Sosialis Rakyat Malaysia dan nama kedua-dua parti ini saling bertukar-tukar. Parti Sosialis Malaysia cuba didaftarkan pada tahun 1998 tetapi gagal kerana kerajaan berpendapat fahaman Sosialis yang dibawa oleh PSM merbahaya kepada negara dan rakyat Malaysia. Penantian selama 10 tahun berakhir pada Jun 2008 apabila PSM dibenarkan daftar.

Apa yang diperjuangkan oleh Parti Sosialis Malaysia sebenarnya tidak jauh daripada apa yang diperjuangkan oleh Parti Komunis Malaya. Bezanya PSM tidak mempunyai senjata dan gerila-gerila yang sanggup memperjuangkan doktrin mereka dengan revolusi.
Justeru apabila polis menahan 30 orang aktivis PSM dalam satu sekatan jalan raya berhampiran Kepala Batas, Seberang Perai Utara, Pulau Pinang, Setiausaha Agung PSM, S.Arutchelvan cuba menafikan sekeras-kerasnya pembabitan mereka dalam kegiatan serta penyebaran fahaman Komunis, sungguhpun pada masa yang sama, tetap menyanjung PKM sebagai salah sebuah parti kiri yang berjuang mendapatkan kemerdekaan tanahair.

Alhamdullilah, dengan maklumat orang ramai, dan kecekapan pihak polis, tertangkapanya mereka2 ini yang mana seolah-olah mengikhtiharkan perang terhadap Yang Dipertuan Agung dan untuk mengulingkan kerajaaan yang sedia ada. Ini, penderhaka namanya. jika betul2 di dapati bersalah, jatuhkan hukuman yang amat berat sekali. - IBM
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...