Saturday, March 16, 2013

ANJING KURAP PKR BERANG BILA POLIS CUBA TAHAN TIAN CHUA

Walaupun insiden ini telah berlaku beberapa hari yang lepas, tapi IBM mengajak rakan-rakan pembaca sekalian, mengkaji dan berfikir, inikah pemimpin yang hendak memerintah negara apabila mempunyai pengikuit-pengikut yang begitu kurang ajar, biadap sentiasa menentang pihak berkuasa, seolah-olah negara kita tiada undang-undang. Bacalah dan fikir-fikirkanlah. Sekadar buat peringatan :

 Penyokong PKR mula buat kecoh bila Polis nak tahan Tian Chua

SEMALAM, satu perang mulut tercetus di antara penyokong PKR dan polis yang cuba menahan Naib Presiden PKR Tian Chua sebelum pendakwaan dilakukan ke atas MP berkenaan di mahkamah. Kejadian itu berlaku ketika Tian sedang minum bersama peguam dan penyokong di kantin Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, sementara menunggu arahan daripada mahkamah berhubung pendakwaan berkenaan.

Seramai kira-kira lapan orang pegawai polis muncul pada kira-kira jam 9.45 pagi dan meminta Tian masuk ke lokap sebelum pendakwaan. Peguam Tian, Latheefa Koya, N Surendran dan Eric Paulsen membantah permintaan itu. Kejadian tersebut menyebabkan kumpulan penyokong PKR berang dan menengking pegawai polis berkenaan.

Penyokong berkenaan berkata, polis tidak bertindak dengan adil memandangkan pemimpin Umno dan PERKASA sebelum ini tidak dikenakan tindakan serupa Seorang pegawai berkenaan, ASP Wong Chee Mean, dari jabatan siasatan jenayah Johor Selatan, kemudiannya menjelaskan kepada kumpulan berkenaan bahawa mereka tidak berniat untuk menggari dan menahan Chua di dalam lokap, tetapi hanya untuk mengiringi MP berkenaan ke bilik polis di kompleks tersebut.

Ia tetap dibantah peguam, Latheefa, yang berkata tindakan berkenaan boleh dianggap sebagai tindakan penahanan Chua kerana mengehadkan pergerakan merupakan penahanan. Katanya, Tian bekerjasama dengan polis dan tindakkan seperti itu bermaksud untuk memalukan pemimpin PKR tersebut.

IBM Kata : Itu belum lagi depa memerintah. Arahan Polis pun depa angkar, malah Polis pula ditengking. Apa jadah punya penyokong PKR ni? Samseng sangat ke? Kalau nak tunjuk kuat pergilah lawan penceroboh/lanun-lanun Sulu di Lahad Datu tu. Memang dasar Penyokong PKR macam sial. Kalau le IBM ada kat sana, dah tentu IBM bagi penampar seliang pada Cina sial seko ni. Tak apalah kalau IBM kena lokap. Paling lama seminggu, janji puas hati ni.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...