Friday, March 15, 2013

HOT NEWS!!..NGO BAKAR PATUNG NGEH, MULUT CELUPAR. RASAKAN!!

PEMIMPIN DAP MEMANG RASIS. PATUT DITOLAK


IPOH - Lebih 50 ahli pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Masyarakat Prihatin Buntong bertindak membakar patung bertopengkan Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham akibat tidak puas hati dengan kenyataan yang didakwa berbaur penghinaan terhadap kaum India dalam akaun Twitternya pada 3 Mac lalu. Patung setinggi 1.2 meter itu dibakar berhampiran Bulatan Buntong kira-kira jam 7 petang semalam. Demonstrasi yang sepatutnya bermula jam 6 petang itu terpaksa ditangguhkan selama satu jam kerana hujan lebat. 

Sebelum ini, Koo Ham dalam akaun Twitternya didakwa mengeluarkan kenyataan berbunyi, For too long Beruas Indias hv been cheated of their votes by BN’s sarees, Milo, mutton curry and beers’ (Sejak sekian lama, undi masyarakat India di Beruas telah ditipu dengan pakaian sari BN, Milo, kari kambing dan bir). Pengerusinya, V Subramaniam berkata, kenyataan itu dianggap keterlaluan sehingga boleh menjatuhkan martabat kaum India.

Ahli NGO Masyarakat Prihatin Buntong bertindak membakar patung setinggi 1.2 

Menurutnya, Koo Ham tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sedemikian kerana ia menyentuh sensitiviti kaum terbaut “Berikutan itu, dia (Koo Ham) perlu membuat permohonan maaf secara terbuka melalui media rasmi dan mengaku akan kesilapannya. “Bagaimanapun, jika dia gagal berbuat demikian, tidak mustahil dia serta pemimpin DAP lain tidak akan mendapat sokongan rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-13” katanya. Katanya, pemimpin DAP perlu ingat bahawa undi kaum India juga turut dikira. “Jika dia meneruskan sikap demikian mungkin dia tidak akan mendapat sokongan  kami (kaum India) pada PRU13,” tegasnya.

IBM Kata : Tak payah desak Cina barua tu minta maaf. Sudah menjadi darah dagingnya  suka menghina orang. IBM nasihatkan kepada pengundi-pengundi dari kaum India,  terjemahkan je di dalam PRU ke-13 nanti. Maruah kaum India telah dicemar, jadi, kenapa masih nak menyokong DAPig? Memang Cina DAPig ni dah melampau. Kurang ajar. Maka, fikir-fikirkanlah apa yang harus dibuat selanjutnya. 

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...