Friday, March 22, 2013

KISAH & TAULADAN : MENGAPA ANDA PERLU TOLAK PAKATAN JENERAL EXPIRED INI??

BACA JANGAN TAK BACA :

My name is General Jack...Jack Palace. I ada jul rokok batang...
..



Menjawat jawatan sebagai Timbalan Panglima Tentera Darat
semasa insiden Sauk di Bukit Jenalek


Nampak usang dan hodohkan pasarana ATM ni? (Aku perli Datuk Ghafir laa)


  
Enjin jet dah...Lepas ni enjin motor EX-5 jiran aku pulak..
                                      


IBM Kata : Mereka-mereka yang buat taik dan tak dapat apa yang mereka hajati semasa menjawat jawatan di dalam kerajaan seperti 5 bekas jentera ATM ni, apabila mereka bersara, mereka jadi sasau dan mula membocor segala rahsia kerajaan kepada pembangkang. Mereka akan memburuk-burukan kerajaan, kononnya mereka di beri layangan yang buruk dan berbagai lagi. Tapi, kebenarannya, mereka yang tidak jujur semasa menjalankan  tugas. Jadi, kenapa nak salahkan kerajaan?...Inilah manusia yang cepat lupa atau seperti kacang lupakan kulit. Dan, seperti anjing yang dilepas, tapi, di gigitnya kita balik. Dah tua-tua ni, elok bebeno le kerap ke masjid/surau. Cepat-cepat le bertaubat. ajal tidak mengenal usia. Wasallam.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

4 comments:

  1. terima kasih admin atas artikel ini dan saya menyokong 100 peratus artikel admin,mereka nie mmg tidak ikhlas dalam perkhidmatan,GAGAH SETIA tidak di ada dlm diri mereka,mereka pengkhianat yg tidak tahu bersyukur dengan segala nikmat yg Allah kurniakan melalui kebajikan kerajaaan berikan terutama kepada ATM,didlm mana2 perkhidmatan kerajaan,ATM adalah terbaik dari segi kebajikan yg diberi kerajaaan,anak sekolah ada feri sekolah,anak bini sakit ada rsat dan kenderaan pasukan untuk ke mana mana atas urusan kebajikan,posting ke mana mana pun ada Quarters,basic gaji srp paling tinggi adalah dlm perkhidmatan atm,terbaru kenaikan gaji dan elaun rm 200,barangan bebas cukai di pernama,skim subsidi kerajaan dgn mengemukan my tentera untuk shopping,tp masih lg tak bersyukur kerana masih tak cukup kerana mereka tidak berkat dan tamak,mereka nie tidak memikirkan kesan dan pandangan disebabkan perbuatan mereka kepada anggota tentera lain yg masih taat setia.ini lah sikap beberapa anak emas kerajaaan yg mmg tak mengenang budi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam wran ranggo,

      Sama-sama. Kan apa. kadng2 naik anging kita dibuatnya. Langsung tidak pandai berterima kasih. Kalau apa2 yg tidak puas hati, apa le salahnya duduk berbincang. Ini tidak, nak jadi hero konon. dialah yg betul, kerajaan semua salah. Tanpa berfikir apa impiklasi buruk, terus menyerah diri pd pembangkang dah dedahkan segala kelemahan kerajaan. Tapi, kalau semuanya betul x apa. Kebanyakannya di tokok tambah. Pembangkang, biasalah. Itu yg mereka mahu buat modal kempen mereka di PRU ke-13 nanti. Mereka tak sedar, akhirnya mereka yg tertipu, pembangang yg untung. Btl x?

      Delete
  2. betul admin,teruskan berjuang admin,Allah sentiasa berada di jalan yang benar,hanya orang yg menghargai nikmat dengan kesyukuran di berkati oleh Allah s.w.t.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih wran ranggo. Insyallah, sama2 kita menadah tangan dan berdoa agar kerajaan sekarang terus kekal dan akan memberi khidmat yg terbaik utk rakyat. 'Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. BN untuk semua.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...