Sunday, March 17, 2013

PRU - 13 : KIT SIANG TANDING DI JOHOR, KATANYA TEMPAT SELAMAT, TAPI, ORANG JOHOR MENUNGGU UNTUK KUBURKAN DIA!!

PEMIMPIN DAPig yang sombong, angkuh dan rasis ini mengumumkan akan beralih angin dan akan bertanding di Parlimen Kulai, Gelang Patah atau Bakri. Ini merupakan tempat selamat, katanya. Dan, sekali gus beliau berkeyakinan DAP akan dapat menakluki negeri Johor yang berjiran dengan sekutunya , Singapura pada pilihan raya umum ke-13 nanti. Hasrat Lim Kit Siang itu, disambut baik oleh Ahli Parlimen Johor Bahru, Tan Sri Shahrir Samad dan mencabar Lim Kit Siang bertanding di Johor. 'Hasrat Kit Siang itu lebih daripada dialu-alukan", kata Tan Sri Shahrir. Apapun, Barisan Nasional sudah bersedia bagi menghadapi apa saja yang akan berlaku semasa PRU kelak. Katanya lagi, semua jentera pilihan raya telah bersiap siaga, hanya menunggu gendang PRU ke-13 yang akan dipalu oleh YAB DS Najib Tun Razak. Bagi Tan Sri Samad, BN Johor tidak gentar, hantarlah sesiapa saja calon dari pembangkang, insyallah mereka-mereka (Pembangkang) akan di tewaskan. 

Bagi pihak Lim Kit Siang pula, tidak diberi tahu kawasan mana yang beliau akan bertanding. kerana beliau akan turun padang di Johor Bahru, Batu Pahat, Kluang dan Muar. Nak tanya dan bisik-bisik dari akar umbi DAP di sana. Atau dengan lain perkataan untuk mendapat restu. Sementara itu, IBM sempat juga merisik daripada seorang sahabat dan penganalisa politk di Johor Bahru tentng hasrat Lim Kit Siang untuk beralih angin ke Johor pada PRU ke-13 ini. Menurutnya, memang susah Lim Kit siang nak menang di Johor, kerana orang-orang Johor begitu tebal dan setia kepada Barisan Nasional. Ada juga katanya, orang-orang Johor mengalu-alukan kedatang Lim Kit Siang di sana, akan sudah bersedia untuk menguburkan dan menamatkan krier politik Ki Siang. Tiada tempat DAP di sana, dan DAP tidak dialu-alukan di Johor. Barisan Nasional (BN) akan terus menerajui negeri Johor, katanya lagi.

Kesimpulan yang boleh IBM buat di sini, eloklah Kit Siang berfikir seribu kali samada untuk meneruskan hasrat beliau untuk bertanding di Johor. Kalau beliau (Kit Siang) tewas, malunya amat besar sekali, dan krier politiknya akan malap dan terus malap dan akan berkubur. Kepada rakyat Johor, kotakan janji-janji korang semua. jangan di beri muka kepada DAPig ni, kerana bila mereka berkuasa, senario politik di negara ini akan bertukar. Tak percaya, cubalah. Jadi, sanggupkan korang semua nanti jadi pengemis di negara sendiri??...Fikir-fikirkan dan RENUNG-RENUNGKAN. ~ IBM


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...