Wednesday, March 6, 2013

CEROBOH SABAH (LAHAD DATU) : AQUINO PERCAYA ADA DALANG, TAPI SIAPA YE?


Presiden Filipina Pun Percaya Ada Dalang Di Sebalik Tindakan Puak-Puak Sultan Sulu Ceroboh Sabah




SEPERTI yang kita kata sebelum ini bahawa mesti ada dalang disebalalik tindakan puak-puak kiram menceroboh Sabah menjelang pilihan raya umum. Di filipina pun Presiden negara itu sendiri percaya ada kepala 'konspirator' disebalik tindakan tersebut.

Dalam satu kenyataan dua hari lepas, Presiden Benigno Aquino III berkata apa yang berlaku bukan datang secara sendiri oleh pihak sultan sulu, tetapi percaya ada konspirasi di sebaliknya. 

Katanya, Jamalul Kiram menghadapi penyakit buah pinggang dan nak biayai kos rawatan dialisis dia sendiri pun tak mampu sehingga dibantu sebuah badan amal di Filipina. Bagaimana pula dia boleh sewa bot-bot laju dan hantar anggota tenteranya ke Sabah untuk menawan negeri itu ? 

Sedangkan segala-galanya memerlukan kos termasuk membiayai makan minum askar-askarnya....Berikut adalah kenyataan Presiden Filipina yang dipetik dari Klik sini



Di Filipina Aquino III sudah tentu ada musuh politiknya untuk menjatuhkan kerajaan beliau. Di Malaysia pun sama juga. Ada musuh politik untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan Najib. Jadi adalah tidak mustahil jika musuh Aquino bekerjasama dengan musuh Najib untuk menjatuhkan lawan masing-masing dan menggunakan Jamalul Kiram sebagai alat. 

Dalam pilihan raya presiden yang lepas Aquino III mengalahkan siapa ? 

Nak tahu klik sini

Di Malaysia siapa kawan baik kepada orang yang kalah di tangan Aquino III ?

Nak tahu klik sini

Semua dah tahu kan ?

Sekarang pakat-pakat fikir.....dan RENUNG-RENUNGKAN ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...