Saturday, March 2, 2013

TIAN CHUA AHLI POLITIK JIJIK DAN BEBAL ~ SYED ALI


 AHLI POLITIK SIAL SPISIS ANWAR BRAHIM

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua merupakan ahli politik yang jijik, bebal dan tidak waras apabila menuduh kematian dua anggota keselamatan dalam insiden di Lahad Datu sebagai konspirasi UMNO. Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Seri Syed Ali Alhabshee berkata, Ahli Parlimen Batu itu tidak seharusnya mempolitikkan isu kematian dua anggota tersebut yang mempertahankan negara daripada penceroboh asing. Menurutnya, Tian Chua sepatutnya lebih prihatin terhadap keselamatan negara khususnya membabitkan pencerobohan dilakukan kumpulan yang mendakwa penyokong waris Kesultanan Sulu itu.

"Apa yang jelas Tian Chua adalah seorang pemain politik yang paling jijik, bebal dan tidak berfikiran waras apabila menuduh kematian dua anggota keselamatan tersebut sebagai konspirasi terancang UMNO," tegasnya seperti dipetik dari blog UMNO Bahagian Cheras. Dalam kenyataan menerusi Keadilan Daily semalam, Tian Chua membuat dakwaan kematian dua anggota komando polis tersebut sebagai konspirasi terancang dilakukan oleh UMNO.

Kenyataan tersebut kata beliau, bukan sekadar tidak berasas malah secara langsung menghina pasukan keselamatan dan keluarga dua anggota polis yang terkorban. Syed Ali melahirkan rasa kesal ketika kaum keluarga anggota polis yang terkorban itu sedang berdukacita, Tian Chua pula membuat kenyataan yang tidak sepatutnya. "Mungkin kerana anggota polis itu daripada keturunan Melayu, maka Tian Chua terlalu biadab dengan menuduh UMNO merancang konspirasi," ujarnya. Sebaliknya jelas belau, jika membabitkan bukan Melayu sudah pasti Tian Chua akan 'melalak' dengan melemparkan pelbagai tuduhan terhadap kerajaan. - UTUSAN

P/S ~ IBM sokong 100% atas komen DS Syed Ali tentang ahli politik PKR yang jijik, bebal, IBM tambah sikit lagi, sial, anak haram, dan....haram jadah, Tan Chua. Kenyataanya tentang insiden pembunuhan di Lahad Datu adalah sebagi konsiprasi UMNO, memang kurang ajar dan bersifat binatang. Kalaulah akta ISA ada, memang elok dan patut Cian gampang seko ni di sumbat ke dalam, tahan lama-lama, biar dia serek dan belajar menghormati orang dan politik dan juga kebebasa bersuara di negara ini. Bagi IBM, Tan Chua ni tidak boleh di beri muka dan dimaafkan. Pantang IBM bila bangs ku di hina, apatah lagi memperlekehkan akan kematian dua anggota komando di Lahad Datu itu adalah bangsa ku.
Tapi, sayang, bila ISA di mansuhkan, lihat;ah apa pembangkang dah buat kat negara kita ini. Hura-hara dibuatnya. Mereka buat sesuka hati mereka, cakap sesedap mulut depa, seolah-olah negara kita ini dah tak ada undang-undang. Kepada pengundi diluar sana, bangkitlah, buatlah pilihan yang tepat. Tolak Pembangkang. Insyallah, negara kita akan aman damai. Di ketika pilihanraya Umum ke-13 kian hampir, fikir-fikirkanlah kemana undi yang anda nak bagi. RENUNG-RENUNGKANLAH ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...