Wednesday, June 4, 2014

KALAU SETAKAT BERI SURAT TUNJUK SEBAB KEPADA YAMMY, TK PAYAH LE KU NAN OOI. BUAT SEMAK JE!

RABU, 04 JUNE 2014
BERBALOI KE SIMPAN SI YAMMY NI SEBAGAI AHLI UMNO YANG BELOT
INILAH yang buat ramai ahli-ahli Umno marah. Umno ni terlalu pemaaf dan ambil ringan sahaja isu-isu seperti Ibu Dyana, Yammy Samat ni. Pecat je. Buat apa lagi nak beri surat tunjuk sebab. Perempaun tua ni bukan makan saman. Kini, isu Umno memberi surat tunjuk sebab kepada ahlinya, Yammy Samat kerana menyokong anaknya Dyana Sofya Mohd Daud yang bertanding sebagai calon DAP dalam pilihan raya kecil (PRK) Teluk Intan pada 31 Mei lalu hangat di perkatakan. Setiausaha Agung Umno, Datuk Tengku Adnan Tengku Mansor telah pun menulis surat tunjuk sebab itu kepada Yammy mengapa beliau tidak boleh digantung keahliannya atau dipecat dari Umno berkaitan tindakannya dalam PRK Teluk Intan.

Tapi, untuk apa ku? Semasa di temuramah oleh wartawan, Tengku Adnan berkata, pihaknya menyedari calon (yang bertanding menentang BN) adalah anak perempuannya, tetapi parti mempunyai disiplin. Tahu pun. Yammy, yang merupakan ahli veteran Umno, mempunyai tempoh 14 hari untuk menjawabnya. Selepas itu, kata Tengkuk Adnan, sama ada Yammy menjawabnya atau tidak, perkara itu akan dibawa kepada pihak pengurusan Umno sebelum ia dikemukakan kepada Majlis Tertinggi Umno. 

Majlis Tertinggi Umno kemudiannya akan memutuskan apakah tindakan yang akan diambil, katanya. Tindakan? ramai yang syorkan, pecat je. Jangan buang masa. Umno tak rugi jika ahlinya seperti Yammy ini keluar dari Umno. Ramai lagi luar sana yang masih belum didaftar dan ingin menjadi ahli Umno. Jadi, kenapa nak buat masa dengan perempuan tua seko ni? Pengkhianat parti, bangsa dan agama. Singkirkan. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...