Thursday, June 26, 2014

GARA-GARA SUKA MENGIGGIT SUAREZ DIGANTUNG SEMBILAN PERLAWANAN. AMBIK KO!!

KHAMIS, 26 JUNE 2014
TAK ada penyakit cari penyakit. Ramai pemain-pemain terkemuka dunia ingin menjadi hero atau menempah nama mereka di kaca mata dunia bolasepak, tapi, tidak bagi bintang Kelab Liverpool dan Uruguay ini. Sebaliknya beliau seperti mencari bala dik kerana hobinya yang suka mengiggit pemain lain. Kerana itu, beliau dihukum oleh Fifa. Nasib ko le Saurez :
Nah! Ini buktinya, kata Chiellini (gambar diatas)

PERSATUAN Bola Sepak Dunia (FIFA) mengumumkan Luis Suarez dijatuhkan hukuman gantung sembilan perlawanan selepas didapati bersalah menggigit bahu pemain pertahanan Itali, Giorgio Chiellini. Selain itu, Suarez juga tidak dibenarkan melibatkan diri dalam sebarang aktiviti bola sepak selama empat bulan. Ini bermakna, Suarez tidak dapat beraksi bersama Uruguay dalam aksi pusingan kedua Piala Dunia bertemu Colombia serta lapan baki perlawanan lagi. 
Lebih malang, Suarez bakal terlepas sembilan perlawanan bersama kelabnya,  Liverpool termasuk kunjungan ke Manchester City pada 23 Ogos. Suarez dijangka akan kembali ke padang pada 1 November bertemu Newcastle United. Hukuman ini berkuat kuasa serta-merta. Kita tunggu apa komen dari majikan Suarez, iaitu Liverpool. Sebagai peminat setia Liverpool dan Saurez, IBM begitu kecewa. Apapun Liverpool tetap di hati IBM. Wasallam ~ IBM

2 comments:

  1. bongok betul la. ko ni apahal suarez, tak cukup makan ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~usin,

      Salam. Mungkin hobi dia kot...hehehehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...