Tuesday, June 10, 2014

DAPIGS TETAP TOLAK HUDUD DI SELANGOR. PAS APA CERITA. KENAPA DIAM, PEKAK KE?

SELASA, 10 JUNE 2014
PAS TETAP JADI KUDA TONGGANGAN DAPIGS
WALAUPUN apa jua kemungkinan akan berlaku di dalam Pakatan, DAP Selangor tetap akan menolak perlaksanaan hukum hudud.  Selepas Kelantan, isu hudud sekarang melanda sebuah lagi negeri Pakatan Rakyat, Selangor, yang dipimpin PKR. Gobind Singh, Timbalan Pengerusi DAP Selangor, seperti bapanya mendiang Karpal Singh, bagaimanapun berikrar tidak akan membiarkannya perlaksanaan hudud menjadi kenyataan. Nampaknya usaha kali ini tidak dicetuskan oleh PAS, tetapi anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Umno sendiri dengan mengusulkan kebarangkalian melaksanakan undang-undang Islam itu. 

Dengan lantang hari ini, Gobind berkata, DAP Selangor akan menentang mana-mana usaha memperkenalkan hudud di negeri itu. Kami dalam DAP sudah banyak kali berkata, kami berpandangan bahawa sebarang undang-undang untuk melaksanakan hudud bertentangan dengan perlembagaan. Daripada salinan usul itu, ia dicadangkan bawah peraturan 26 Peraturan Tetap DUN untuk dikemukakan pada persidangan pada masa depan. Usul yang dikemukanan oleh ADUN Sungai Air Tawar Kamarol Zaki Abdul Malik itu berbunyi: “Bahawa dewan yang mulia ini menggesa agar kerajaan negeri Selangor mengkaji kebarangkalian pelaksanaan undang-undang hudud pada masa hadapan di negeri Selangor selaras dengan peruntukan perlembagaan persekutuan perkara 3 iaitu Islam sebagai agama persekutuan.” 

Aduhai PAS....kenapa diam membisu? Kata PAS memperjuangkan Islam. Mulut korang dah kena kunci oleh DAPigs ke? Memang korang ni memalukan umat Islam di negara ini. Cakap bergegar-gegar, tapi, kecut bila DAP membuka mulut. Memang betuilah PAS ni 'Parti Agama Sesat'. Berani pada sesama bangsa dan agama (Islam), tapi takut pada Cina kafir DAP. Woiii!! buang le telo korang tu semua. Tak boleh pakai langsung. Geram betui ni. Wasallam ~ IBM

2 comments:

  1. DULU BAPAK DAH DISENTAP NYAWA OLEH ALLAH (YANG DITOLAK DAN TIDAK DIIMANI OLEH KSINGH SENDIRI) SEKARANG ANAK2 KSINGH IKUT JEJAK AYAH MEREKA PULA. JANGAN RISAU MEREKA JUGA AKAN IKUT JEJAK AYAH MEREKA "AKAN DIRENTAP NYAWA MEREKA " OLEH ALLAH....APA TAK PERCAYA LAGI ? LU TUNGGULAH. BAPAK MAMPUS TERJELE LIDAH, ANAK KSINGH MUNGKIN "PUTUS ....." HINGGA SUKAR DIKENAL PASTI MAYAT MEREKA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~PUTRA CHUBADAK,

      Salam. Ya betul. Lepas ni biar anak Karpal Singh tu pulak yg mampus ikut jejak bapaknya....aman sikit Malaysia ni.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...