Tuesday, June 17, 2014

PARTI AJARAN SESAT (PAS) MEMANG DAH SESAT....CARI PASAL DENGAN MAIS...APA MASALAHNYA?

SELASA, 17 JUNE 2014
IBM memang setuju dengan kenyataan Ketua Pembangkang Selangor Datuk Mohd Shamsudin Lias (gambar bawah) bahawa PAS perlu mengemukakan alasan bagi saranannya untuk menarik kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Selangor (MAIS). Bagi Mohd Shamsuddin, beliau tidak melihat apa-apa masalah dengan MAIS, walau PAS bersungguh-sungguh untuk meminda undang-undang untuk menghapuskan kuasa eksekutif badan itu. MAIS sekarang ini sudah elok dan baik, malah antara yang terbaik. Jadi apa masalahnya nak tarik kuasa mereka?
Senyum Dari Ketua Pembangkang Selangor

Sebagai pembangkang kita tak ada masalah dengan institusi ini. Jadi beliau mintak supaya (pemberita) tanya PAS apa masalah mereka dengan MAIS ini?, kata beliau ketika dihubungi oleh sebuah portal pembangkang.  Beliau tetap bertanya demikian selepas dimaklumkan bahawa PAS berhasrat agar Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) tidak menerima arahan daripada majlis itu lagi. Sementara itu, PAS mengemukakan alasan bahawa MAIS tidak seharusnya diberi kuasa eksekutif kerana ia dilihat rapat dengan Sultan Selangor. Institusi yang rapat dengan Sultan tidak boleh dilihat mempunyai kuasa eksekutif.

Ini Pula Senyum Dari Pemimpin PAS Yang Membela Agama Lain (Kristian)
Ia akan mencemarkan institusi (Istana) itu sendiri, kata ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad. Siapa tak kenal dengan si Khalid ini yang juga di kenali sebagai Khalid geraja. Cakap pandai, tapi, tiada perlaksaan yang dapat di buktikan, hanya cakap tinggal cakap. Itulah wajah pemimpin-pemimpin PAS. Cakap tak serupa bikin. Tapi..yang hairannya, ramai lagi rakyat di Selangor ini yang percaya dan terus menyokong PAS. Kenapa ye? anda ada jawapanya? Kalau ada tolong simpan sendiri. Wasallam ~ IBM

2 comments:

  1. Ada mental problem dalam kepala khalid samad ni. Benda elok, bertujuan menjaga kemaslahatan agama Islam itu juga yg dicemburui. Khalid sepatutnya bertanding atas tiket dap @ pkr masa pru dulu, bukan pas. Apa masalahnya dgn mais? Adakah mais bertindak melangkaui undang2 & perlembagaan. Kononnya hak eksekutif mais yg rapat dgn sultan akan merendahkan martabat sultan. Sejak bila pulak hubungan ini mengganggu kredibeliti sultan? Sultan adalah ketua agama Islam selangor, apa masalah jika mais rapat dgn istana? Cakap je dgn telus. Institusi sultan adalah antara yg akan dikuburkan jika pr memerintah malaysia. Ckp berbelit2 lebih dpd ular....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~usin,

      Salam bro.

      Memang betul tu. si Khalid ni memang ada mental problems sikit. Dan, memang betui pun. Sepatutnya beliau bertanding atas tiket DAPigs & PKR....baru betui.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...