Saturday, June 28, 2014

PROTON MEMANG POPULAR SI SELURUH DUNIA SEHINGGA DIJADIKAN SEBAGAI BOM KERETA DI SYRIA!!

SABTU, 28 JUNE 2014
PENGUNAAN kereta Proton sebagai 'bom kereta' yang berlaku di Syria yang digunakan oleh kumpulan Militan seolah-olah ada pihak yang sengaja nak memburuk-burukan nama kereta Proton  dan ianya seperti satu sabotaj terhadap kereta National kita. Maka, diharap kerajaan dapat berbuat sesuatu dan siasat siapakah dalang di sebalik kejadian yang mungkin menjejas dan memburukkan nama Malaysia. Siasat jangan tak siasat. 

SEBUAH kereta Proton digunakan sebagai bom kereta seperti yang dipaparkan dalam rakaman video di Syria. Paparan video selama 3 minit 3saat itu dimuat turun di laman You Tube KLIK (http://www.youtube.com/watch?v=xf-i9vn68-o) dengan menyaksikan seorang lelaki sedang menyiapkan empat bahan peranti letupan (IED) di bahagian belakang dalam Proton Saga BLM tersebut. IED itu dipasang bagi kawalan letupan dan kereta itu juga di ubahsuai untuk bergerak secara kawalan. Lelaki di dalam video tersebut memandu ke arah jalan sebelum membiarkan kereta itu bergerak secara kawalan dan sejurus itu letupan besar berlaku. Lokasi sebenar kejadian ini di salah satu tempat di Syria yang berlaku konflik sejak 2011. 


Proton Saga BLM telah dilancarkan pada tahun 2008 dan Proton turut dijual ke Syria sejak tahun 2001. Ia tidak menunjuk Proton digunakan secara sengaja. Anggota militan dengan mudah boleh menggunakan mana-mana kereta. Mereka tidak perlu menggunakan Proton,jelas satu sumber. Bagaimanapun, sumber tersebut berkata, pihak berkuasa tidak menolak kemungkinan militan cuba mencemarkan nama Malaysia dengan menggunakan Proton Saga. Anak haram jadah mana lah yang punya angkara ni. Dah tentu ada master mindnya. Siasat, jangan tak siasat dan hapuskan militan tak kiranya jika si bangsat Militan itu dari rakyat Malaysia. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...