Monday, June 16, 2014

JAIS BERTEKAD TIDAK AKAN PULANGKAN BIBLE YANG DIRAMPAS

ISNIN, 16 JUNE 2014
MUFTI  Selangor Datuk Mohd Tamyes Abdul Wahid (gambar) berkata bible yang dirampas oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) tidak akan dipulangkan kerana jelas Pertubuhan Bible Malaysia (PBM) menggunakan kalimah Allah. Beliau berkata terdapat bukti kukuh PBM melanggar enakmen negeri dengan menggunakan kalimah Allah dalam terbitan bible berkenaan.

Bagaimana kita mahu memulangkan sesuatu yang diklasifikasikan sebagai bahan bukti, katanya kepada portal berita The Star hari ini. Bagi pandang IBM tindakan JAIS itu tepat, tiada apa yang hendak di takutkan. JAIS bertindak mengikut udang-undang. Jadi, apa yang pihak Kristian tidak puas hati lagi. Kepada Peguam Negara yang mahu isu rampasan bible ini di tutup, IBM sarankan supaya Peguam Negara tutup mulut dia. Jangan memalukan agama Islam dan JAIS itu sendiri.
Cukup....cukuplah agama kita sedang diserang bertubi-tubi, depan belakang. Janganlah perkara penghinaan ini dipandang rendah. PAS, lu apa cerita? Kenapa diam membisu dan jangan sejukkan isu rampasan bible ini seperti isu perlaksanaan Hudud. Nampaknya isu hudud kini kian sejuk. DAPigs dan gula-gula PAS ke hingga mulut PAS terkunci? Fikri-fikirkan. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...